Salı 15.11.2016

Katılım bankacılığında hedef 100 milyar dolar

Ziraat Katılım Genel Müdürü Osman Arslan, sektörün geleceğinin parlak olduğunu söyledi. Arslan, “Katılım bankacılığının hacmi 40 milyar, hedef ise 100 milyar dolar” ded

Ziraat Katılım Genel Müdürü Osman Arslan, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de faizsiz finans sistemine duyulan ilginin her geçen gün arttığını belirtti. Küresel ölçekte 2 trilyon dolar seviyesinde olan faizsiz finans hacminin 5 yıl içerisinde 3.5 trilyon dolar seviyesine ulaşacağını öngördüklerini ifade eden Osman Arslan, "Ülkemizde halen 40 milyar dolar seviyesinde olan katılım bankacılığı hacminin hızlı ve istikrarlı bir şekilde büyüyerek orta vadede 100 milyar dolar sınırını aşmasını hedeflemekteyiz" dedi. 2000'li yılların başında yüzde 2 olan katılım bankacılığının toplam bankacılık içerisindeki pazar payının, bugün için yüzde 5'e ulaştığına işaret eden Arslan, 2025 vizyonunda bu payın yüzde 15 seviyesinde olmasını hedeflediklerini belirtti.
'ÖNCELİĞİMİZ ŞUBE DIŞI BANKACILIK'
Katılım bankacılığının daha geniş kitlelere ulaşması hedefleri doğrultusunda ülke genelinde 42 şubeye ulaştıklarını kaydeden Arslan, "Uygun fırsatları bulduğumuz bölgelerde şubeleşme çalışmalarımız önümüzdeki dönemlerde de devam edecektir. Şube dışı bankacılığa da önem vermekteyiz ve faaliyette olan internet şubemize ek olarak mobil bankacılık uygulamamızı da çok kısa sürede devreye alarak müşterilerimize dijital dünyada da eksiksiz hizmet sunmak istiyoruz" dedi. Kuruluşundan bu yana geçen 16 ayda, Ziraat Katılım'ın performansının başarılı olduğuna işaret eden Arslan, şöyle konuştu: "2016 Eylül sonu verilerine göre, Ziraat Katılım olarak aktif büyüklüğümüz hedeflerimize uygun şekilde 6 milyar TL seviyesini geçti. 4.5 milyar TL nakdi, 2.5 milyar TL de gayri nakdi olmak üzere toplam fon kullandırım tutarında 7 milyar TL'ye ulaşarak reel sektöre ve ülkemiz ekonomisine desteğimizi sürdürdük. Aynı dönemde, geniş müşteri kitlelerine ulaşarak topladığımız ve önemli bir kısmı tabana yaygın fonlardan oluşan toplanan fon hacmimiz ise 3.8 milyar TL oldu. 2016'da 155 milyon dolarlık murabaha sendikasyonu gerçekleştirdik. Ardından TL cinsinden 100 milyon TL'lik sukuk ihraçları yaptık."
'İKİ YENİ ÜRÜNÜ HİZMETE SUNDUK'
Katılım bankacılığının gelişimine katkıda bulunma stratejileri gereğince yeni ürün geliştirme çalışmalarına devam ettiklerini kaydeden Arslan, bu kapsamda ilk kâr-zarar ortaklığı projelerini hayata geçirdiklerini ve KOBİ'lerin finansmana erişimini kolaylaştırmak için yapılan çalışmalarla Dünya Bankası kaynaklı fon kullandırımlarına da başladıklarını söyledi. 'Finansman Limitli Kart' ve 'Devlet Katkılı Konut Hesabı'nı da hizmete sunduklarını kaydeden Arslan, "Bireysel finansman destek ürünü Finansman Limitli Kart ile müşterilerimizin mal ve hizmet alımında 48 aya varan vade sağlanıyor. Benzer ürünlerden farklı olarak da, tahsis ve kart ücreti alınmıyor. Devlet Katkılı Konut Hesabı ile ilk konutuna sahip olmak isteyen müşterilerimiz Ziraat Katılım'da açacakları hesap ile devletin sağladığı katkıdan faydalanabiliyorlar" şeklinde konuştu. KOBİ'lerle beraber büyümek istediklerini vurgulayan Arslan, "Bilançomuzdan KOBİ'lerin aldığı payı her yıl artırmayı hedefliyoruz. Ekonomiye katma değer sağlayan, ihracatı destekleyen ve istihdama katkıda bulunan tüm sektörleri destekleyeceğiz. Bu bağlamda MÜSİAD EXPO etkinliğini önemsiyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.