Çarşamba 16.11.2016
Son Güncelleme: Çarşamba 16.11.2016

22.5 milyarlık hareket alanı

10 aylık bütçe açığı 12.1 milyar TL ile yıl sonu hedefinin üçte birinde kaldı. Ekonomiyi destekleyecek adımlar için de hareket alanı açıldı

Türkiye, küresel ekonomiye ilişkin kaygıların arttığı ve jeopolitik risklerin gündemden düşmediği 2016 yılında bütçe performansındaki olumlu tabloyu korumayı sürdürüyor. Yılın ilk 10 ayında 12.1 milyar lirada kalan bütçe açığında, yıl sonu hedefinin sadece yüzde 35'i gerçekleşti. Orta Vadeli Program'da bütçenin bu yıl 34.6 milyar TL açık vermesi, faiz dışı fazlanın 16.9 milyar TL olması öngörülüyor.

EKONOMİYE DESTEK İÇİN CEPHANE
Yılın ilk 10 ayındaki faiz dışı fazla 32.4 milyar TL ile hedefin üstüne çıkarken, faiz giderleri yüzde 5.9 azalarak 44.6 milyar liraya geriledi. Yılın son üç ayında bütçe açığında 22.5 milyar liralık bir hareket alanının olduğuna işaret eden uzmanlar, bunun ekonomiyi canlandırmak için atılacak adımları destekleyebileceği görüşünde.
6.2 MİLYON KİŞİ YAPILANDIRDI
Ekim ayında bütçe ağının 104 milyon TL ile sınırlı kaldığını, faiz dışı fazlanın ise 2.8 milyar TL olarak gerçekleştiğini ifade eden Maliye Bakanı Naci Ağbal, bütçe gerçekleşmelerinin yıl sonu tahminleri ile uyumlu seyrettiğini söyledi. Ağbal, yeniden yapılandırma kapsamında 14 Kasım itibarıyla 6.2 milyon başvuru alarak 56.6 milyar lira tutarında alacağı yapılandırdıklarını 2 milyar TL tahsilat yaptıklarını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.