Cuma 18.11.2016
Son Güncelleme: Cuma 18.11.2016

Enerjide Türkiye’nin ‘bor’usu ötecek

Dünya bor talebinin yarısını karşılayan Türkiye, toplam bor rezervini 3.5 milyar tona çıkardı. Satış hasılatı 832 milyon dolara yükseldi. 2017 satış hedefi ise 1 milyar dolar

Dünya bor rezervlerinin yüzde 72'sine sahip olan ve bor talebinin yarısını tek başına karşılayan Türkiye 2 milyar ton olan bor rezerv varlığını 3.5 milyar tona çıkardı. 2002'de yüzde 65 rafine bor ürünü satılırken, bu rakam 2016'da yüzde 96'ya yükseldi. Enerji, nükleer, askeri, uzay, elektronik, cam üretimi, kimya, seramik, nanoteknoloji, otomotiv, metalurji ve inşaat sektörü gibi hayatın birçok alanında kullanılan bor madeninde Türkiye'nin 2015 bor ürünleri ihracatı 2002'ye göre yüzde 347 artarak 787 milyon dolara ve toplam bor ürünleri satış hasılatı 832 milyon dolara yükselirken, 2017 hedefi ise 1 milyar dolarlık satış geliri elde etmek.

400 dolarlık bor 4 milyon dolarlık yakıt katkısına çevrildi

ÇİN'E İHRACAT 30 KAT ARTTI
Eti Maden İşletmeleri'nin bor ihracatı yaptığı ülkelere bakıldığında ihracatın yüzde 56'sı Uzakdoğu'ya ve özellikle Çin'e yapıldı. Çin'e yapılan ihracat ise 30 kat arttı. Bor madeninin Türkiye'de de yaygınlaştırılması için hükümet her alanda adım atmaya hazırlanıyor. Tarım, seramik ve demir-çelik gibi sektörlere ilişkin Ar-Ge çalışmalarına da hız verildi. Bugüne kadar 10 adet demir-çelik firmasının tesislerinde bor kullanması teşvik edilirken, seramik sektöründe de borla geliştirilen eticol-seramik ürünü piyasaya sürüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.