Salı 22.11.2016
Son Güncelleme: Salı 22.11.2016

10 dakikada 3 milyar $

Süper Lig’in 5 sezonu kapsayan yayın ihalesini KDV dahil yıllık 600 milyon dolarla Digiturk kazandı. 10 dakika süren ihale sonucuna göre şirket, Türk futboluna 5 yılda 3 milyar dolar kaynak sağlayacak. İhale bedeli, öncekine göre yüzde 50 arttı

Süper Lig'in gelecek sezondan itibaren 5 yıl için yayın haklarını alacak kuruluşun belirlendiği ihaleyi, yıllık 500 milyon dolar+KDV teklifiyle, ligin mevcut yayıncısı Digiturk aldı. Türkiye Futbol Federasyonu'nun (TFF) Riva'da bulunan Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Tesisleri'nde gerçekleştirilen ihaleye Turkcell Super Online ve Digiturk katıldı. Yaklaşık 10 dakika süren yayın hakları ihalesini yıllık 500 milyon dolar teklifte bulunan Digiturk kazandı. Şirket, D paketini alarak, Süper Lig ile TFF 1. Lig'in yurtiçi yayınlarıyla birlikte, yurtdışı satışı, radyo, özet, bant ve mobil haklarının da tek sahibi odu. Digitürk KDV dahil yıllık 590 milyon dolarlık ödeme ile Türk futboluna 5 yılda 3 milyar dolara yakın kaynak aktarmış olacak. Söz konusu ihale için şartname ilan Vodafone, TTNET ve D-Smart ihaleye teklif vermedi.
İHALE 5 YILI KAPSIYOR
İhale 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020, 2020-2021 ve 2021- 2022 futbol sezonlarını kapsıyor. İhale öncesinde hazırlanan şartnamade dört ayrı paket halinde devredilmesi planlanan yayın haklarında, A paketi muhammen bedeli 425 milyon dolar, B paketi muhammen bedeli 45 milyon dolar, C paketi muhammen bedeli 15 milyon dolar ve D paketi muhammen bedeli ise 495 milyon dolar olarak belirlenmişti.
YÜZDE 265 ARTTI
2010 yılında düzenlenen yayın ihalesinde, Digiturk ve Türk Telekom yarışmış, Digiturk 321 milyon dolarla ihaleyi kazanmıştı. KDV, federasyon ve organizasyon payı dahil tutar 424 milyon dolara çıkmıştı. Federasyon bu kez yüzde 8'lik komisyonu almayacak, bu para kulüplere verilecek. 14 Ocak 2010'da düzenlenen ihalede dolar kuru 1.44 TL olmuştu. O günün kuruyla yıllık bedel 462 milyon TL olarak belirlendi. Dün düzenlenen ihalede ise yıllık tutar KDV hariç 1.7 milyar liraya karşılık geldi. Yıllık bedel TL bazında bir önceki ihaleye göre yüzde 265 artmış oldu.
ŞİKE SÜRECİ 2 SEZON UZATTIRDI
Önceki sezonlarda 2-3 sezonluk döngülerle pazarlanan yayın hakları, 2010 yılındaki son ihalede 4 seneliğine verilmiş ancak 3 Temmuz şike operasyonunun neden olduğu belirsizliği ve maddi kayıpları önlemek adına Digiturk ile var olan sözleşme 2 sezonluğuna uzatılmıştı.
"TÜRKİYE'YE VE TÜRK FUTBOLUNA İNANIYORUZ "
Digiturk 'ün 16 sezondur tek resmi yayıncısı olduğu Spor Toto Süper Lig maçlarını 5 sezon daha yayınlayacağını belirten beIN Media Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Nasser Al-Khelaifi, "Bu, Türkiye'de bugüne dek spora yapılmış en büyük yatırım. Önceliğimiz, futbolseverlere ileri teknoloji ile en kaliteli hizmeti sunabilmek. Türkiye'ye ve Türkiye futboluna inanıyoruz. Hem Digiturk hem de Türk futbolu için yeni bir dönemi başlatıyor olmak bizim için son derece heyecan verici" dedi. beIN Media Group CEO Vekili, Digiturk Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Yousef Al Obaidly ise, "En önem verdiğimiz husus Digiturk'ün yayın kalitesini güçlendirmek ve yenilikçi yaklaşımımızı sürdürerek abonelerimize en iyi içerik ve teknolojiyi sunabilmek" diye konuştu.

Futbolun değeri 70 kat arttı
DİKKATLİ 'HARCAYIN' UYARISI
İhale sonrasında konuşan TFF Başkanı Yıldırım Demirören, 5 firmanın çok ciddi bir biçimde ilgilendiği ihaleye iki şirketin girdiğini söyledi. Demirören, "Türk futbolunun bu rakamı çok olumlu ve faydalı bir şekilde kullanması gerekiyor. Burada kulüp başkanlarımıza çok büyük işler düşüyor. Bu para sonsuz gelen bir para değil ona göre harcamaları gerekiyor" dedi. Demirören ekonomik dağılımda altıncı sırada olan Türk futbolunun kalite olarak henüz bu noktalara gelemediğini söyledi.
GÜMÜŞDAĞ: HEDEFE ULAŞTIK
Kulüpler Birliği Başkanı Göksel Gümüşdağ, bir önceki ihaleye göre yüzde 50'ye yakın bir gelir artışı olduğunu belirterek, "600 milyon dolarlık bir hedefimiz vardı, aşağı yukarı ulaştık. Futbolun marka değerini artırmak için elimizden geleni yapacağız" dedi. TFF Başkan Vekili Hüsnü Güreli ise, "Daima mali disiplin ve denk bütçe üzerinden gitmezsek, bu paranın da sonu yok" diye konuştu.
TÜRK TELEKOM: İŞ MODELİMİZE UYGUN DEĞİL
Türk Telekom, yayın hakları ihalesindeki paketleme şekillerinin ve teklif taban fiyatlarının halihazırdaki iş modelleriyle uyumlu olmaması sebebiyle söz konusu ihaleye katılmama yönünde karar alındığını açıkladı. Yayın ihalesine giren Turkcell'in Genel Müdürü Kaan Terzioğlu ise, Digitürk'ü kutlayarak "Türk futbolunun her zaman en büyük destekçilerinden biri olarak bugünden sonra da futbolun yanında olmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.

Süper lig yayın gelirinde 6.
HANGİ PAKETTE NELER VAR?
A Paketi: Süper Lig maçlarının tamamını canlı olarak yayınlamak ve yayınları uluslararası kuruluşlara pazarlama hakkına sahip olmak.
B Paketi: 1. Lig'in yayın ve isim hakkını kapsıyor. Süper Lig'deki 9 maçın geniş özeti de bu paketin içinde yer alıyor.
C Paketi: Görüntülerin cep telefonu ve internet gibi mobil yayın haklarını kapsıyor.
D Paketi: A, B ve C paketlerindeki tüm yayın haklarını içinde barındırıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.