Salı 22.11.2016 00:00

Franchise’da 'Köfte Steak' dönemi

Son yılların trendi steakhouse konsepti, yeni oyuncularla büyüyor. Kendi adını taşıyan restoranlarla hizmet veren Ramazan Bingöl, şimdi de “Köfte Steak” restoranlarıyla yeni yatırımcı arıyor. 2018’e kadar 20 yeni restoran açmayı planlayan Bingöl, “100 bin dolarlık bir yatırım 2-2,5 yıla geri dönüyor” diyor.

Türkiye'de son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan steakhouse konsepti, franchise sistemi ile yaygınlaşıyor. Kendi adını taşıyan restoranlarıyla dışarıda yeme-içme sektörünün önde gelen oyuncuları arasında olan Ramazan Bingöl de, bu alana yatırım yapan iş adamlarından oldu. "Ramazan Bingöl Köfte Steak" adıyla 2018'e kadar 20'ye yakın franchise vermeye hazırlanan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Bingöl, "Kendi şubelerimizde franchise vermiyorduk. Ancak Türkiye'de son yıllarda hızla büyüyen 'steakhouse' konseptine yatırım yapma kararı aldık " diyor. Ramazan Bingöl, bu alana yatırım yapacaklara şu tavsiyelerde bulunuyor:

NE KADAR HARCARIM?

- 'Ramazan Bingöl Köfte Steak' konseptinde doğu ve batıyı birleştiren bir çalışma yaptık.

- Köfte bizim milli yiyeceğimiz ancak son dönemlerin trendi steak. Bu sebeple köfte ve steakı birleştirdik.

- Açılacak bir restoranın mekân ve konum özelliklerine göre metrekare aralığı değişiyor. 70 metre kareden en az 200 metrekareye kadar her alana aynı konsepti inşa ediyoruz.

- Bugün anahtar teslim bir restoranın maliyeti, mekânın özellikle alt yapı ve teknik maliyetine göre değişmekle birlikte 50- 150 bin dolar aralığında oluyor.

- Bunun dışında 15 bin dolar da franchise isim bedeli talep ediyoruz.

- Reklam ve royalty dâhil cirodan yüzde 7 oranında pay alıyoruz.

- İlk dönemde mekânın, başa başnoktasını geçtikten sonra %20 kar yapmasını hedefliyoruz. İleriki dönemlerde ise bu hedefimiz %40'lara ulaştırma yönünde.

- Yatırımcıya kurulumdan, personele kadar anahtar teslim yapıyoruz.

- Açılış öncesinde ve ilk 6 ay işin tüm inceliklerini, eğitimlerini yatırımcıya anlatıyoruz
- Daha sonra tüm işletmeyi yatırımcıya bırakıyor, denetleme ve oryantasyonlar ile destek veriyoruz.

NE ZAMAN KAZANARIM?

- Yaya ve araç trafiğinin bulunduğu bölgeler tercihte ilk sırada.

- Ancak yüksek kiralar nedeniyle bu konuda daha temkinli oluyoruz.

- Bir restoranın cirosunun yüzde 10'u kira olmalı.

- Bu rakam yüzde 20'lere çıktığı zaman o işletme zora girebiliyor.

- Restoranın büyüklüğüne göre 10-15 kişilik ekipler çalışıyor.

- Doğru bir lokasyonda açılan restoran yatırımını 2 yılda geri döndürebiliyor.

YATIRIMCIYA NE SUNUYOR

- Yatırımcılarımıza birçok farklı eğitimler düzenliyoruz.

- Bu eğitimlerde pazarlama, finansman ve sunum gibi konular da bulunuyor.

- El kitabı, yer seçimi, bölge koruması, proje, ortak reklam ve mal temini de bize ait.

İŞİNİN BAŞINDA DURMALI

Yatırımda aradıkları özellikleri de anlatan Ramazan Bingöl, şu bilgileri sıraladı: "Biz herkese tecrübelerimizi aktaracağız. Ancak bu alana yatırım yapacak ve restoran açacak girişimci işinin başında durması gerekiyor. 'Parayı vereyim maaşlı bir adam başında olsun' düşüncesi çok tercih ettiğimiz bir durum değil. Genç olmaları bizim için çok önemli. Daha önce işletme tecrübesi olması ve eğitim durumu da öne çıkan özelliklerden bazıları. Bu konulara çok önem veriyoruz. Çünkü Türkiye'de birçok franchise alan restoran aksi nedenlerle kısa süre sonra kapanıyor. Franchise dışarıda yeme-içme sektörünü büyüten en önemli konulardan birisi. Biz de bu alanda yapılan çalışmaları yakından takip ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.