Salı 22.11.2016
Son Güncelleme: Salı 22.11.2016

Kadın girişimciye online pusula

Kadın girişimcilerin ve patronların en önemli sorunlarından biri olan eğitimde online döneme geçiliyor. Bünyesinde üniversite, banka, bakanlık ve STK’ların yer aldığı ‘Pusula-Online Girişimcilik Atölyesi’, 10 bin kadına yeni nesil eğitim ve finans imkânlarını ulaştıracak

Türkiye ekonomisindeki güçleri her geçen gün artan kadın girişimcilere her gün yeni fırsat kapıları aralanıyor. Bu kapsamda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, FMV Işık Üniversitesi, 22 banka ve KAGİDER, kadın girişimciler için 'Pusula- Online Girişimcilik Atölyesi'ni hayata geçirdi. Online eğitip finans ve satış kanallarını girişimcilerle buluşturacak proje uzun vadede 10 bin kadına ulaşmayı hedefliyor. Program ile kadın girişimciliği ve istihdamını artırmak amacıyla verilen girişimcilik eğitimleri tek bir platformda toplandı.

24 AYAKTAN OLUŞUYOR
Proje kapsamında sadece eğitim değil, finansa erişim ve satış kanalları da girişimcilere açılacak. Böylece katılımcıların programdan mezun olduktan sonra girişim fikirlerini hayata geçirebilmeleri için kredi ve satış kanalı da sağlanmış olacak. Oluşturulan on-line eğitim platformu ile kadın girişimcilere uzaktan eğitim verileceğini ifade eden Işık Üniversitesi İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi Direktörü Prof. Dr. Ali Beba "Bu platformda kadın girişimcilere girişimlerini hayata geçirebilmeleri için muhasebeden finansa, hukuktan pazarlamaya toplam 24 modülde girişimcilerin ihtiyaç duyacakları her türlü başlığı içeren eğitimler verilecek" dedi.

22 BANKA İLE ANLAŞILDI
Girişimci olarak yola çıkmak isteyen kadınlar için olmazsa olmaz şartlardan birinin eğitim olduğunun altını çizen Ali Beba, şu bilgileri verdi: "Projenin içinde KOSGEB, Kalkınma Ajansı gibi devlet kurumlarının yanı sıra 22 banka bulunuyor. Eğitim sonunda yapılacak test sınavı ile katılımcıların sertifikalandırılmalarını hedefliyoruz. Her bir modül için 15 sorudan oluşacak şekilde hazırlanan bu testler hem eğitim videolarında anlatılan hem de ders notlarında verilen bilgileri içerecek şekilde hazırlandı. Bu on-line platformu özellikle kadın girişimciler için önemli bir fırsat olarak görüyorum. Şu anda KOBİ desteği konusunda Türkiye'de kurulmuş en konsantre KOBİ destek birimlerinden biri ve kadınların teminat gösterememe sorununa çözüm olabilecek düzeyde bir servis hayata geçmiş oldu."
- KOBİ TURU -
1- KÖFTE MARKET YENİ GİRİŞİMCİLER ARIYOR
Beş yıl önce Burger House markası ile sektöre adım atan Özüm Sönmezalp'ın yeni yatırımı Köfte Market oldu. Ev yapımı köfteyi uygun fiyata ve hızlı servis anlayışıyla sunma' mottosuyla yola çıkan Köfte Market, şu anda 5 şube ile hizmet veriyor. Hedef franchise ile yeni yılda 15 şubeye çıkmak.
2- 2 MİLYON DOLARLIK DEDEKTÖR İCAT ETTİ
Yazılımı ve donanımı tamamen yerli imkânlarla üretilen Proton Elic, 2 milyon dolara satışa sunuldu. Yerli girişimci Remzi Başbuğ, "Dünyanın en üstün yeraltı görüntüleme cihazını ürettik. Başta ABD ve Almanya olmak üzere birçok ülkeden talep var. Fakat önceliğimiz yurtiçi" dedi.
3-KOBİ'LERDEN GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİNE ÇÖZÜM
Gürültü kirliliği ve ses yalıtımı konusu, Türkiye'de ilk kez düzenlenen 'Ses Yalıtımı Zirvesi'nde masaya yatırıldı. Zirvede inovatif KOBİ'lerin geliştirdiği buluşlar dikkat çekti. İZODER Başkanı Tayfun Küçükoğlu, "Bu konuda çözümler geliştirmek ve uygulamak zorundayız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.