Salı 22.11.2016
Son Güncelleme: Pazartesi 21.11.2016

Plastik tanıtım grubunda kavga çıktı

Plastik Tanıtım Grubu'nun (PTG), kapatılma kararı sektörde fırtına kopardı. 17 Mayıs 2016'da kurulan ve bugüne kadar 3 milyon liralık fon toplayan PTG'nin, Ekonomi Bakanlığı'nın çıkardığı işlevsiz tanıtım gruplarının kapatılacağına dair kararnamesi sonrası olağanüstü genel kurulla kapatılması gündeme geldi. Bunun üzerine PTG'nin mimarı İstanbul Kimyevi Madde ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz'le, Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Başkanı Yavuz Eroğlu arasında 'Kapatılsın, kapatılmasın' kavgası başladı. PAGEV yönetimi, plastik sektöründe faaliyet gösteren her firmanın ihracatçı birliği İKMİB'e yaptığı ihracatın 10 binde 5'ini aidat olarak verirken, PTG nedeniyle yeniden benzer bir ödemenin yapılmasının ağır yük getirdiğini, proje olmadığı için de bu paranın kullanılmadığından şikâyet etti. Gelen bilgilere göre İKMİB Başkanı Murat Akyüz'ün, bakanlığa, "PTG'nin kapatılma kararını sektörün kendisi versin. Kararın durdurulmasını istiyoruz" dediği belirtildi. Bakanlık da uygun bularak, kararı durdurdu. PAGEV Başkanı Eroğlu, "Şu anda her firmanın kârının ortalama yüzde 1'i İKMİB ve PTG'ye gidiyor. Dünyada ihracatçıdan fazladan zorunlu kesinti yapılarak kurulmuş bir tanıtım grubu örneği yok" dedi.
İBRAHİM ACAR/EKONOMİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.