Son Güncelleme: Çarşamba 23.11.2016
İhracatı artırmanın ilacı girişim sermayesi
İhracatı artırmanın öncelikli yolu girişim sermayelerinden geçiyor. Girişim sermayesi fonlarıyla desteklenen firmaların ihracatı iki kat artıyor
İŞBİRLİĞİNE İMKAN SAĞLIYOR
Girişim sermayesi fonu tarafından yatırım yapılan erken aşama firmalarının yüzde 60'ı, büyüme aşamasında olan firmaların ise yüzde 30'u ihracata yöneliyor. Uluslararası pazarda rekabet etme potansiyeli olan KOBİ'ler için girişim sermayesi desteğinin sağlandığı finansmana erişimin yanı sıra, etkili yönetişim anlayışının yaygınlaştırılması da bir o kadar etkili. Büyümeyi doğru yönlendirmek amacıyla firmanın yönetiminde mentorluk yapan girişim sermayesi fonları, ölçeklenebilir girişimler yaratmak üzere yeni ve etkili yönetim stratejileri ile firmanın küresel hedeflere yönelimini teşvik ediyor. Devlet fonlarının varlığı özel sektörün mevcut fon arzını desteklediği kadar, yaratacağı olumlu yatırım performansı ile yeni özel yatırımcıların da pazara çekilmesi için ihtiyaç duyulan referansı sağlaması açısından önemli. Uzmanlar, Türkiye'de henüz erken gelişme aşamasında büyüme sancıları çeken girişim sermayesi sektörün, kendisinden beklenen atılımı yapabilmesi için kamunun tetikleyici ve bütünsel bir bakış açısı ile farklı destekler ile katma değerli ekonomik büyüme için lokomotif olabilecek sektörlere yönelik ciddi bir kamu ve özel sektör işbirliğine imkân sağlayacağını belirtiyor.
TÜRKİYE'DE İŞBİRLİKLERİ YETERLİ DEĞİL
Uzmanlara göre Türkiye organik olarak gelişen inovasyon ve teknoloji ekosistemlerinin bir örneği olabilmesi için, araştırma sonuçlarının ticarileştirilmesi ve teknoloji transferi konusunda çok sayıda başarılı model sunmalı. Türkiye'de en büyük eksiklik, sahip olunan potansiyele rağmen, bölgesel oluşumlarda ortak kimlik anlayışının ve kurumlararası işbirliklerinin yeterli seviyede olmaması. Bölgenin uluslararası rekabetçi bir bölge olabilmesi için bölgede kurumlararası işbirliğini sağlamak, bölgeye özgün modeli bulmak ve tasarlamak, bölgenin güçlü taraflarına odaklanmak, bölge için ortak vizyon oluşturmak ve bölgeyi tanıtmak ve markalaştırmak faaliyetleri ise çok önemli.
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 5 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 6 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 7 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 8 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 9 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 10 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı