Giriş Tarihi: 28.11.2016

Çin ve ABD’de rekora koşuyor

Dünyanın en büyük iki otomotiv pazarı Çin ve ABD, rekora koşuyor. Yılın 10 ayında Çin’de satışlar yüzde 12 arttı. ABD’de ise 15 milyon adede yaklaştı

2005'ten bu yana her yıl satış rekorları kıran Çin otomotiv pazarı, 2016'da da aynı başarıyı gösterecek gibi görünüyor. Yılın 10 ayında Çin'de otomotiv pazarı yüzde 12 büyüdü. Toplam araç satışı 18 milyon 487 bin adede çıktı. Sadece ekimde satışlar yüzde 22 gibi yüksek oranda artarak, 2 milyon 298 bin adede yükseldi. Çin en yakın rakibi ABD'ye 4 milyon fark attı. 2015'te Çin'de 24 bin 597 adet satış gerçekleşti.

4 MİLYON FARK VAR
Yılın 10 ayında Çin'den sonra ikinci büyük pazar ABD oldu. Satışlar yüzde 0.2 düşüşle 14 milyon 409 bin adede geriledi. Yıl sonunda ABD'nin de yeni bir rekora imza atması bekleniyor. 2015'te ABD'de 17 milyon 470 bin adet araç satışı gerçekleşti. Aynı dönemde Avrupa'da 12 milyon 748 bin adet araç satıldı. Satışlar arttı ancak Almanya, Fransa gibi ana pazarlarda yaşanan düşüş, büyüme hızını yavaşlattı. Yılın 10 ayında Japonya'daki araç satışı yüzde 3.4 gerilereyek 3 milyon 471 bin adede düştü. Hindistan ise yükselişini sürdürdü. Yılın 10 ayında Hindistan'da otomotiv satışları yüzde 8.4 artışla 2 milyon 497 bin adede çıktı. Rusya ve Brezilya otomotiv pazarı ise adeta çakıldı. Rusya'da toplam satışlar yüzde 13.3 düşüşle, bir milyon 147 bin adede geriledi. Brezilya'daki düşüş yüzde 22 gibi yüksek oranda gerçekleşti. 10 ayda bir milyon 615 bin adet araç satıldı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.