Son Güncelleme: Pazartesi 28.11.2016
ÖTV’ye rağmen 1 milyon
ÖTV ve kur zammına yakalanmak istemeyen tüketicilerin talebi, zaten hareketli olan otomotiv pazarını daha da canlandırdı. Hareketliliğin aralıkta da devam etmesi ve pazarın yıl sonunda 1 milyon adedi geçmesi bekleniyor
Yılın son günlerinde zaten hareketli olan otomotiv pazarı, ÖTV düzenlemesiyle daha da hareketlendi. ÖTV artışına yakalanmak istemeyen tüketicilerin alım kararını öne çekmesi, kasımda satışları patlattı. Ayrıca, döviz kurlarında yaşanan yukarı yönlü dalgalanma da otomobil talebini etkiledi. Kur artışının otomobil fiyatlarına zam olarak yansıyacağını düşünen tüketiciler soluğu yetkili satıcılarda aldı. Pazarın ÖTV düzenlemesine rağmen yılı rekorla kapatmasına, satışların 1 milyon adedin üzerine çıkmasına kesin gözüyle bakılıyor. Yeni C3 modelinin tanıtımında konuşan Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu da rekor bekleyen isimlerden. Kasımda ÖTV artışının olduğu güne kadar, satışların oldukça yoğun geçtiğini ifade eden Tatoğlu, "ÖTV artışı sonrasında bu yoğunluk biraz azalsa da markaların ellerindeki stokları eritmek için kampanyalarına devam edeceklerini tahmin ediyoruz. 2016'da pazarın 1 milyon adedin üzerinde tamamlanacağını öngörüyoruz" dedi.
2017 HEDEFİ 30 BİN
2017'de ise yeni ÖTV düzenlemesinin etkisiyle pazarda segmentlerin paylarında farklılıklar, satışlarda ise alt segmentlere doğru kaymalar olacağını kaydeden Tatoğlu, pazarın 2016'ya göre bir miktar düşeceğini ifade etti. Citroen markası olarak 2016'yı 28 bin adet satışla kapatacaklarını açıklayan Tatoğlu, 2017 hedefinin ise yeni C3'ün katkısıyla 30 bin adet olduğunu kaydetti. Yeni C3 modeliyle pazar paylarını yüzde 2.8'den yüzde 3.5-4 seviyesine çıkarmayı planladıklarını açıklayan Tatoğlu, şöyle devam etti: "Dünyada en çok tavsiye edilen ilk üç otomotiv markasından biri olmayı ve satışlarımızı yüzde 30 artırmayı hedefliyoruz. Türkiye'de de ritmimize geri dönüyoruz. 6 ayda bir yeni bir modeli satışa sunarak 10 yıl önceki sıçramanın benzerini 2016 sonundan itibaren gerçekleştirmeye başlayacağız."
3.5 MİLYON SATAN C3 YENİLENDİ
C3'ün, satışa sunulduğu 2002'den bu yana iki nesil boyunca 3.5 milyon adetten fazla satılarak B segmentinin en iddialı modellerinden biri olduğunun altını çizen Tatoğlu, şöyle devam etti: "Üçüncü nesil C3'ü, Türkiye'de 1.2 litre PureTech ve 1.6 litre BlueHDi motor seçenekleri ile 52 bin 250 TL'den başlayan fiyatlarla tüketici ile buluşturuyoruz. Yeni C3'te 2016 sonuna kadar 600 adet, 2017'de ise 4 bin 500 adet satış hedefliyoruz."
ENTEGRE KAMERA SİSTEMİ VAR
Yeni Citroen C3'te yer alan entegre kamera sistemi sektörde bir ilk. Mobil entegrasyon çözümleri sunan bu sistem sayesinde kaza anları, acil durumlar ve yolda karşılaşılan ilginç görüntüler kayıt altına alınabiliyor. Tatoğlu, "Kaza anını otomatik olarak kayıt altına alan bu sistemin sigorta poliçelerinde artı bir avantaj sağlayıp sağlamayağı konusunda da çalışmalarımız sürüyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Fahiş fiyat artışı ve stokçuluk yapan yanacak! Kanun Teklifi TBMM Başkanlığına sunuldu
- 2 Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı! Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider
- 3 Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı
- 4 Dev kalkan balığı: Fiyatı dudak uçuklattı! Hala satılamadı...
- 5 Bakan Yumaklı: Yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz
- 6 Nisan ayı ihracat verileri açıklandı
- 7 Bakanlıktan sinema sektörüne 34,5 milyon lira destek kararı
- 8 Vergi kaçıranları ihbar edenler ödül aldı
- 9 Katılımevim 2024 yılının ilk üç ayında Dönem net karını yüzde 1972 artırdı
- 10 Karadeniz'in sembolü Zigana Tüneli 1 yaşında!