Pazartesi 28.11.2016
Son Güncelleme: Pazartesi 28.11.2016

ÖTV’ye rağmen 1 milyon

ÖTV ve kur zammına yakalanmak istemeyen tüketicilerin talebi, zaten hareketli olan otomotiv pazarını daha da canlandırdı. Hareketliliğin aralıkta da devam etmesi ve pazarın yıl sonunda 1 milyon adedi geçmesi bekleniyor

Yılın son günlerinde zaten hareketli olan otomotiv pazarı, ÖTV düzenlemesiyle daha da hareketlendi. ÖTV artışına yakalanmak istemeyen tüketicilerin alım kararını öne çekmesi, kasımda satışları patlattı. Ayrıca, döviz kurlarında yaşanan yukarı yönlü dalgalanma da otomobil talebini etkiledi. Kur artışının otomobil fiyatlarına zam olarak yansıyacağını düşünen tüketiciler soluğu yetkili satıcılarda aldı. Pazarın ÖTV düzenlemesine rağmen yılı rekorla kapatmasına, satışların 1 milyon adedin üzerine çıkmasına kesin gözüyle bakılıyor. Yeni C3 modelinin tanıtımında konuşan Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu da rekor bekleyen isimlerden. Kasımda ÖTV artışının olduğu güne kadar, satışların oldukça yoğun geçtiğini ifade eden Tatoğlu, "ÖTV artışı sonrasında bu yoğunluk biraz azalsa da markaların ellerindeki stokları eritmek için kampanyalarına devam edeceklerini tahmin ediyoruz. 2016'da pazarın 1 milyon adedin üzerinde tamamlanacağını öngörüyoruz" dedi.

2017 HEDEFİ 30 BİN
2017'de ise yeni ÖTV düzenlemesinin etkisiyle pazarda segmentlerin paylarında farklılıklar, satışlarda ise alt segmentlere doğru kaymalar olacağını kaydeden Tatoğlu, pazarın 2016'ya göre bir miktar düşeceğini ifade etti. Citroen markası olarak 2016'yı 28 bin adet satışla kapatacaklarını açıklayan Tatoğlu, 2017 hedefinin ise yeni C3'ün katkısıyla 30 bin adet olduğunu kaydetti. Yeni C3 modeliyle pazar paylarını yüzde 2.8'den yüzde 3.5-4 seviyesine çıkarmayı planladıklarını açıklayan Tatoğlu, şöyle devam etti: "Dünyada en çok tavsiye edilen ilk üç otomotiv markasından biri olmayı ve satışlarımızı yüzde 30 artırmayı hedefliyoruz. Türkiye'de de ritmimize geri dönüyoruz. 6 ayda bir yeni bir modeli satışa sunarak 10 yıl önceki sıçramanın benzerini 2016 sonundan itibaren gerçekleştirmeye başlayacağız."

3.5 MİLYON SATAN C3 YENİLENDİ
C3'ün, satışa sunulduğu 2002'den bu yana iki nesil boyunca 3.5 milyon adetten fazla satılarak B segmentinin en iddialı modellerinden biri olduğunun altını çizen Tatoğlu, şöyle devam etti: "Üçüncü nesil C3'ü, Türkiye'de 1.2 litre PureTech ve 1.6 litre BlueHDi motor seçenekleri ile 52 bin 250 TL'den başlayan fiyatlarla tüketici ile buluşturuyoruz. Yeni C3'te 2016 sonuna kadar 600 adet, 2017'de ise 4 bin 500 adet satış hedefliyoruz."

ENTEGRE KAMERA SİSTEMİ VAR
Yeni Citroen C3'te yer alan entegre kamera sistemi sektörde bir ilk. Mobil entegrasyon çözümleri sunan bu sistem sayesinde kaza anları, acil durumlar ve yolda karşılaşılan ilginç görüntüler kayıt altına alınabiliyor. Tatoğlu, "Kaza anını otomatik olarak kayıt altına alan bu sistemin sigorta poliçelerinde artı bir avantaj sağlayıp sağlamayağı konusunda da çalışmalarımız sürüyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.