Salı 29.11.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 29.11.2016 10:52

ÖTV fırsatçıları harekete geçti!

Sıfır otomobillere getirilen ÖTV artışı, ikinci el araçlara da yansıdı. Bazı fırsatçılar satış etiketlerini hemen değiştirdi, 2 günde araçlara 2-5 bin lira zam yapıldı

ÖTV YÜZDE 3 İLE 11 ARASINDA ARTTI

Otomobillerde vergi sistemi değişti. Sıfır otomobillerin Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), motor silindir hacmi ve fiyatı dikkate alınarak yeniden hesaplandı. Vergisiz fiyatı 40 bin liranın üstündeki araçların ÖTV'si yüzde 3 ile 11 arasında arttı.

FIRSATÇILAR ARTIŞI YANSITTI

Vergi artışı ikinci el piyasasında da kendini hissettirdi. Araçların sıfır fiyatının yükseldiğini gören ikinci el satıcıları, zam düğmesine bastı. Fırsatçılar, ÖTV'si ödenmiş ikinci el araçlara da vergi artışı yansıttı.

ETİKETLER DEĞİŞTİ

İkinci el satış pazarlarında ve galerilerde araçların etiketleri değiştirildi. Otomobillerin satış etiketinin üzerine; motor silindir hacmine ve fiyatına göre 2-5 bin lira eklendiği görüldü.
'ÖTV BİZDEN' KAMPANYASI

Elindeki 180 bin adetlik stoğu eritmek isteyen otomobil markaları, ay sonuna kadar geçerli 'ÖTV bizden' kampanyası başlattı. Kimi otomobil firmaları ÖTV artışının tamamını kendi bünyesinde karşılayacağını açıklarken, kimi de belli bir miktarını üstleneceğini taahhüt etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.