Cuma 02.12.2016
Son Güncelleme: Perşembe 01.12.2016

Avrupa’da Uber’e lisans sorgusu

Dijital girişimciler tüm dünyada değişik regülasyonlarla karşı karşıya kalıyor. Kurallar ve regülasyonlar konusunda en detaycı ülke olan ABD, girişimci söz konusu olduğunda daha fazla tölerans gösteriyor. ABD'yi her ziyaret ettiğimde Uber ve Lift gibi servisleri kullananların oluşturduğu kalabalığın taksi kuyruğunda bekleyenleri geride bıraktığını görüyorum. Araç bulmak için elini kaldırıp kısmetini bekleyenlerle avucunun içindeki bilgiye güvenenler arasında mücadele devam ediyor. Ancak şurası kesin eli havada kısmetine güvenenler yerini yolculuk süresini ve maliyetini hesap eden telefon ekranına bakanlara bırakacak. ABD regülasyonu araç trafiğinin etkilendiği bölgelerde uyguluyor. Bu yüzden özellikle havalimanında Uber ve Lift gibi araçların havalimanının geliş değil, sadece gidiş kısmına girmelerine izin veriliyor ve sadece belirlenen bölgede yolcu indirip bindirmelerine izin veriliyor. Avrupa Birliği'nde ise regülasyon kuralları oldukça sert. Almanya ve Fransa'nın başını çektiği devler küresel girişimlere tepki gösteriyor. UberPop hizmeti Fransa başta olmak üzere İsveç ve Hollanda'da durduruldu. Lisansız sürücülerin yolcuları daha düşük ücretle götürmesi, lisans almak için uğraşan taksicileri ve şirketleri harekete geçirdi. Hatta bazı yerlerde Uber araçları saldırıya uğradı. Ancak Avrupa böylesi tedbirlerle dönüşüme kafa tutamayacağı kesin. Türkiye'de de Uber yasal dayanak bulamadığı için farklı yöntemler kullandı. Türkiye'de en örgütlü meslek örgütü olan taksi sürücülerinin korsan taksi tepkisi dışında lisans ve eğitim konusuna odaklanması şart. Türkiye BiTaksi gibi uygulamalarla taksilerin zamana uygun adım atmasını sağladı. Durak taksileri oluşmasa da akıllı telefon kullanan dijital taksilerin başarılı olabileceğini gösterdi. Ayrıca Uber'e alternatif fikirler de uygulamaya başladı.

FRANSA'DA PROTESTO
Fransa'nın Bordo şehrinde tren istasyonunda 400 taksici UberPop hizmetini protesto etmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.