Pazar 18.12.2016
Son Güncelleme: Pazar 18.12.2016

455 bin davaya bir günde çözüm getiriliyor

İşçi ve işveren arasındaki uyuşmazlıklar bir günde çözüme kavuşturulabilecek. Mahkemelerde 455 bin iş davası bulunuyor

Adalet Bakanlığı, işçi ve işveren arasındaki uyuşmazlıklarda mahkemeden önce arabulucuya gidilerek kısa sürede çözülmesine sağlamak için arabuluculuğu zorunlu hale getiren kanun tasarısı hazırladı. Tasarı, mahkemelerdeki 455 bin davayı 1 gün içinde çözüme kavuşturulabilecek. Tasarının öngördüğü en önemli yeniliğe göre işçi ve işveren arasında alacak, tazminat ve işe iade uyuşmazlıklarında dava açmadan önce arabulucuya başvurma zorunluluğu getiriliyor. Tarafların ilk 2 saatlik arabulucu huzurunda görüşme ücreti Hazine tarafından, iki saati aşan kısmın ise taraflarca eşit şekilde karşılanacak. Şartların sağlanamaması ve tarafların uzlaşamaması durumunda ise taraflar İş Mahkemesi'nde dava açabilecek. Arabuluculuk yöntemiyle işçi ve işveren arasındaki uyuşmazlıklarda işçinin çocuğunun veya bir yakınının işe alınması, işçiye ev alınması gibi değişik yöntemlerde anlaşmalar sağlanabilecek.
2 YIL DEĞİL 2 SAAT
Tasarının 2 saatte uzlaşma sağlanmasına olanak sağlayan iş davaları, mevcut düzenlemeye göre ortalama 2 yıl sürüyor. Bakanlığın istatistiklerine göre dosya Yargıtay'a giderse en az 5 ay burada zaman geçiyor. Zorunlu olmayan arabuluculuk 3 yıldır uygulanıyor. Uygulamayla iş mahkemelerinin yükü azalacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.