Çarşamba 04.01.2017

Frene değil, gaza basacağız

2 yılda 6.5 milyar liralık yatırım yapacaklarını belirten Dap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, “Ülkesini seven, durmak yerine yatırıma yönelmeli. Biz frene değil, gaza basıyoruz. 6.5 milyarlık yatırımla 5 proje inşa edeceğiz” diye konuştu

Dap Yapı, 2017'yi en büyük yatırım yılı olarak ilan etti. Bu yıl 4 projede 4 milyar liralık yatırım yapacaklarını söyleyen Dap Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, "Emlak Konut GYO arazisinde geliştireceğimiz Validebağ projesinin satış ofisinin inşasına başladık. Yılın ilk yarısında lansman yapacağız. Kartal'daki Teras Kule için hafriyat başladı. Maslak'ta 2017'nin son çeyreğinde ruhsat almayı düşünüyoruz. Baktığınızda bina havada gözükecek. Beykoz için projelerimiz çiziliyor" diye konuştu. 2018'de ise Pendik'te 3 bin 500 konut, 400-500 ofis, 2 otel, bin 200 metrelik cadde, üniversite gibi birimlerden oluşan küçük bir şehir kuracaklarını ifade eden Yılmaz, projenin 2.5 milyar liralık yatırım değerine sahip olduğunu belirtti. Yılmaz, "Ülkesini seven durmak yerine yatırıma yönelmeli. Biz frene değil, gaza basıyoruz. 6.5 milyarlık yatırımla 5 proje inşa edeceğiz" şeklinde konuştu.
4 BÖLGEDE KENTSEL DÖNÜŞÜM
İstanbul'da 4 bölgede kentsel dönüşüm çalışmaları yaptıklarını anlatan Ziya Yılmaz, "Bunları bir tür sosyal sorumluluk bilinciyle, 'Biz bu işin içinde olmalıyız' düşüncesiyle yapıyoruz. Ancak zaman zaman bin pişman da olmuyor değiliz" dedi. Kentsel dönüşümde vatandaşla geliştiricinin karşı karşıya geldiğini söyleyen Yılmaz, "İstekler bitmiyor. Araya, rant elde etmek isteğiyle kurcalayanlar da girince bırakın kâr etmeyi artık neredeyse zarar bile ediliyor. Kamu otoritesinin ağırlığını koyması lazım" diye konuştu. Yılmaz, "Kentsel dönüşümde patinaj yapıyoruz. Bakanlıkların da destek vermesi lazım. Büyük geliştiricilerden fikir alınması lazım. Mesela İstanbul'da, araya TOKİ, Kiptaş veya Emlak Konut GYO gibi bir tampon konulabilir" şeklinde konuştu.
DOLAR KURU PSİKOLOJİK
Yılmaz, dolar kurunun psikolojik etkisinin ekonomiye etkisinden daha fazla olduğunu anlatarak, "Yıllardan bu yana dövizin etkisi yüzde 5 ise psikolojik etkisi yüzde 95. Darbe sonrası böyle bir şey olmayınca çok iyi hayatımıza hemen devam ettik. Dolar psikolojisinden kurtulmamız lazım" dedi. Yeni yılda gayrimenkul geliştiricilerinin çeşitli sorunlarının da çözüme ulaşacağına inandıklarını belirten Yılmaz, "Cumhurbaşkanımız sektörümüzün önemini çok iyi biliyor ve destekliyor" dedi.
KONUT ALMAK İÇİN EN DOĞRU ZAMAN
2017'de konut fiyatlarının artacağını ifade eden Ziya Yılmaz, "Konut alacak ya da yatırım yapacak kişiler bu dönemi kaçırmamalı. Bizim maliyetlerimiz yüzde 15-20 arttı. 2017'nin ilk çeyreğinden sonra fiyatlarımız artacak. Tüketici bugün bulduğu fiyat ve ödeme koşullarını bir daha bulamayabilir. Üstelik konut dolar, altın borsa gibi diğer yatırım enstrümanlarına göre daha fazla kazandırıyor. 10 yılda konut fiyatı en az 5 kat arttı" diye konuştu.
ÜLKENİN DOĞRU TANITILMASI ŞART
Yabancı yatırımcıların konut alımının bölgeye göre değiştiğini belirten Ziya Yılmaz, "Hükümetimizin tüm sektörlerle ortak çalışma yapıp Türkiye algısını düzeltmesi lazım" dedi. Türkiye'nin bir savaş ülkesi gibi algılandığının altını çizen Yılmaz, "Suriye, Irak, Pakistan gibi ülkelerin haberlerinin peşi sıra anılıyor. Algı doğru yönetilmedikçe, dünyanın en iyi malına sahip olsan bile satamazsın. Yurtdışında acilen Türkiye'nin doğru tanıtımı yapılmalı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.