Giriş Tarihi: 27.01.2017

EMITT’te 5 bin turizmci iç pazar rüzgârı estirdi

80 ülkeden 5 bin turizmcinin katıldığı EMITT Fuarı, 2017’nin toparlanma yılı olacağını gösterdi. Sektör temsilcileri, erken rezervasyonda önceki yıla göre yüzde 30 artış olduğunu söyledi

Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT), 21'inci kez kapılarını açtı. Tüyap Fuar Merkezi'nde, 70 bin metrekarelik alanda 12 salonda düzenlenen fuar, 80 ülkeden 5 bin turizmciyi buluşturdu. Kar yağışı nedeniyle iptal olan bazı uçak seferlerine rağmen yoğun bir ilginin gösterildiği fuar önceki yıllara oranla daha kalabalık bir katılımla gerçekleşti. Bu yıl 430 yabancı tur operatörünün katıldığı fuarda işbirliği yapmak için görüşmeler yapan tur operatörleri ve otellerin stantlarında ise büyük bir yoğunluk gözlemlendi.
'10 MİLYONU BULURUZ'
Zor geçen 2016'da iç pazar potansiyelini keşfeden turizmciler, bu pazardaki potansiyeli geliştirmek için çalışmalarını daha da güçlendiriyor. Erken Rezervasyon Kampanyası'nın ilk dönemini bitirmeye hazırlanan turizmciler, bir önceki yıla göre ortalama yüzde 30 artış yaşandığını belirtti. Geçen yıl 8 milyon yerli turistin tatil satın aldığını aktaran sektör oyuncuları, bu yıl rakamın 10 milyonu bulacağını ifade etti. Turizmciler fuar 11'de açılmasına rağmen görüşmelerin sabah 9'da başladığını belirterek, "Bu fuar çok verimli geçecek" dedi. Fuarda dikkat çeken bir diğer detay da Anadolu illerinin yoğun katılımı oldu. Gaziantep'ten İzmir'e Ankara'dan Ordu'ya ve hatta ilçelere kadar katılım gerçekleştiren Anadolu illeri, turizm pastasından aldığı payı büyütmeyi hedefliyor.
'ERKEN'DE ARTIŞ VAR
Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, fuarın çok verimli geçtiğini belirtti. Vardar, "Sektör iç pazardaki potansiyeli keşfetti. Otelciler iç pazara yönelik kontenjanlarını artırıyor" dedi. Anı Tur Başkanı Veli Çilsal da bu yıl erken rezervasyon satışlarında bir önceki yıla oranla yüzde 30 büyüdüklerini söyledi. MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi ise bu yıl Rusya'dan gelen turist sayısının 3 milyonu geçeceğini belirterek, "Bu nedenle erken rezervasyon kampanyası daha da önem taşıyor. Yerli turist rezervasyonu hemen yaptırmalı çünkü birkaç ay sonra hem bu fiyatlara tatil alamazlar hem de yer bulmakta güçlük çekerler" dedi.
2017 TOPARLANMA YILI OLACAK
Coral Travel Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kamçı, fuarın uluslararası boyutuna dikkat çekerek, stantlarına yoğun bir ilgi olduğunu ifade etti. Tatil.com Genel Müdürü Bülent Kuş, fuarın bir önceki yıla oranla çok daha verimli geçtiğini belirtti. Titanic Otel İcra Kurulu Başkanı Muzaffer Aygün ise Türkiye'nin en zor dönemi geride bıraktığını belirterek, "2017 toparlanma, 2018 ise sıçrama yılı olacak" şeklinde konuştu. Sueno Otel Yönetim Kurulu Danışmanı Haşim Erdoğan ise 2017'de Rusya'nın 3 milyonu geçerek sektörün yüzünü güldüreceğini kaydetti.
TÜRKİYE'YE DESTEK MESAJI YAĞDI
Fuarın açılış töreni Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı'nın katılımıyla yapıldı. BM Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) Başkanı Talep Rifai'den, açılışta yaptığı konuşmada Türkiye'ye destek çağrısı geldi. Rifai, "Teröristler kültürel bağlarımızı hedef alıyor. Bu karanlığın bizi izole etmesine izin vermemeliyiz. Birlikte çözüm aramalıyız. Kaynak ülkeler destinasyonları azarlamaktan vazgeçmeli, bu ülkelere destek olmalı" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı da "Bu fuar, tüm dünyaya bir mesaj, dünyayı yaşanmaz bir hale getiren karanlık güçlere karşı ise bir meydan okuma. Bu meydan okumaya, mücadeleye katkı koyan herkese çok teşekkür ediyorum" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.