Salı 31.01.2017
Son Güncelleme: Salı 31.01.2017

Teknolojik yatırımlar için üst fon

Girişimcilere finansman sağlayacak 'üst fon'lar için start verildi. İlk fonun toplam büyüklüğünün 1 milyar lira olması öngörülüyor. Girişim sermayesine aktarılacak bu fondan en fazla teknoloji odaklı girişimci yararlanacak. Bu şekilde girişimci faiz yükünden kurtulacak, sermaye yapısı da güçlenecek. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, son iki yılda 586 firma ile görüşme yaptıklarını, 250'sinden başvuru geldiğini bildirdi. Bakan Özlü, bu yıl içinde üst fonun kuruluş çalışmasını tamamlayacaklarını belirterek, 3 adet yeni kurulacak olan alt fonun desteklenmesini hedeflediklerini söyledi. Bakan Özlü, KOBİ Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı (GSYO) A.Ş'nin 9 şirketle ortaklık yaptığını anımsatarak, KOBİ GSYO A.Ş'nin ortaklık yapısına ilişkin bilgi verdi.
ORTAKLIK YAPISINI ANLATTI
Özlü şöyle konuştu: "Yüzde 48.12 TOBB, yüzde 31.47 Halk Bankası, yüzde 12.33 KOSGEB, yüzde 1.65 Halk Finansal Kiralama, yüzde 0.29 TESK, yüzde 6.14 ise 16 sanayi ve ticaret odasına ait. Başvurular öncelikle, belirlenmiş olan yatırım kriterlerine göre ön elemeden geçiriliyor. Ardından, yatırım kriterlerine uyan başvurular değerlendirmeye alınarak fizilibite raporları hazırlanıyor. Ortaklık şartlarında anlaşılan girişimcilerin şirketlerine yatırım yapılır. Bu kapsamda şu ana kadar toplam 9 şirket, girişim sermayesi yatırımı vasıtasıyla desteklendi."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.