Salı 31.01.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 30.01.2017

Turizmde dibi gördük şimdi sıçrama zamanı

2016’da tarihinin en zor dönemini yaşayan turizm sektörü bu yıla umutla girdi. 2017’yi toparlanma, 2018’i ise sıçrama yılı olarak gören sektör temsilcileri, “Dibi gördük. Yaşadıklarımız bizi kamçıladı. Daha çok çalışıp daha çok asılacağız” diyor

Tarihinin en zor sınavlarından birini 2016 yılında veren turizm sektörü, 2017'ye güçlü girdi. Terör saldırıları, 15 Temmuz hain darbe girişimi, Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) başta olmak üzere terör örgütlerinin yurtdışında yürüttüğü algı çalışmaları ve komşu ülkelerde yaşanan savaş ortamı nedeniyle geçen yılı kayıpla kapatan sektör oyuncuları, "Dibi gördük. Yaşadıklarımız bizi kamçıladı. Daha çok çalışıp daha çok asılacağız. 2017 toparlama, 2018 sıçrama yılı olacak" dedi.
ÜLKEMİZİN ÜZERİNDEKİ OYUNLARI BOZACAĞIZ
Bu yıl pazar çeşitliliğine odaklanan sektör oyuncuları, bu yöndeki çalışmalarını da güçlendirdi. Dünyanın dört bir yanındaki fuarlara katılan ve Türkiye üzerine yürütülen algı çalışmasını kırmak için birebir iletişime geçen turizmciler, "Türkiye'yi terör ülkesi gibi göstermeye çalışanların oyunlarını bozacağız" diye konuştu. Bu yıl başta Rusya pazarı olmak üzere İran ve İsrail gibi pazarlarda artış bekleyen sektör, Avrupalı turistin ise son dakika satışlarında sürpriz yapabileceğini ifade etti. Yabancı turist sayısında 2016'ya göre yüzde 20 artış bekleyen sektör oyuncuları, 2018'de ise 40 milyon turist rakamına ulaşmayı hedefliyor.
İÇ PAZARDA HEDEF 10 MİLYON
2016'da 8 milyon yerli turisti ağırlayan ve iç pazardaki potansiyeli de keşfeden turizmciler, bu yıl 10 milyon yerli turisti hedefliyor. Bu kapsamda yerli turiste yönelik kampanyalar düzenleyen tur operatörleri ve otelciler, özellikle erken rezervasyon kampanyalarının ciddi avantaj sağladığına dikkat çekiyor. "2017'de yabancı turist sayısında artış yaşanacak. Bu da özellikle yaz aylarında fiyatları etkileyecektir. Bu nedenle yerli turistin şimdiden tatillerini almalarını öneriyoruz. Çünkü hem fiyatlar geçen yılla aynı hem de 7 al 6 öde gibi özel kampanyalar sunuyoruz. İptal sigortasıyla da 72 saat öncesine kadar yapılan ödemeyi kayıtsız şartsız iade ediyoruz" diyen turizmciler, yerli turiste çağrıda bulundu.
ZOR VE KÖTÜ SÜRECE RAĞMEN BÜYÜDÜK
Tatilbudur.com Genel Müdürü Bülent Kuş, yaşanan zor ve kötü sürece rağmen 2016'yı bir önceki yıla oranla büyüyerek kapattıklarını aktardı. Kuş, "2016'da özellikle erken rezervasyon satışlarımız 2015'e oranla yüzde 112 büyüdü" dedi. 2017 yılı erken rezervasyon satışlarını 20 Kasım'da başlattıklarını aktaran Kuş, misafirlerine yüzde 45'e varan oranlarda indirim fırsatı sunduklarını kaydetti. Kuş, "2017 yılında da benzer oranlarda büyüme rakamlarına ulaşmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Geleceğe olan inancımızı asla sarsamayacaklar
Sektörün 2016'da en zor sınavını verdiğini belirten TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, "Bir medeniyet ve barış ikliminin üzerinde bulunan Türkiye, maalesef son dönemde içeriden ve dışarıdan birçok hain girişime hedef oldu. Ancak bu elim hadiseler Türkiye'nin potansiyelini gölgelemeyecek, geleceğine olan inancı sarsamayacak" dedi. Yaşanan bu zor süreci turizm sektörü ve TÜRSAB üyelerinin olabildiğince az hasarla atlatmasını sağlamak için çok sayıda girişimlerde bulunduklarını aktaran Ulusoy, yurtdışı tanıtım faaliyetlerine ağırlık verdiklerini vurguladı.
Ulusoy, "Dünya Seyahat Acentaları Birlikleri Federasyonu'nun 50'inci yıl kongresinin İstanbul'da gerçekleştirilmesini sağladık" diye konuştu. Ulusoy, Birleşmiş Milletler Dünya turizm Örgütü, Alman Seyahat Birliği DRV, İngiliz Tur Operatörleri Birliği, Avrupa Topluluğu Tur Operatörleri Birliği, ABD Tur Operatörleri Birliği ve dünya genelinde turizm alanında faaliyet gösteren tüm kurum ve kuruluşlarla yakın temas içinde olduklarını kaydetti. Başaran Ulusoy, 2023 hedeflerine kararlılıkla yürüdüklerinin altını çizdi.
Teröre cevabımızı daha çok çalışarak vereceğiz
Anı Tur Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, Türkiye'nin 2023 hedefleri doğrultusunda ciddi adımlar attığını belirterek, "Köprüler, otoyollar, tüneller ve Türkiye'yi dünyanın 'hub'u haline getirecek yeni havalimanı yapılan projelerin bazıları. Türkiye'yi şahlandıracak olan bu projeler birilerini rahatsız etti. Bu nedenle özellikle 2016'da terörden darbeye kadar ciddi saldırılara maruz kaldık" dedi. Türk milletinin her türlü saldırıya daha çok çalışarak cevap verdiğini vurgulayan Çilsal, "Biz bir oldukça hiçbir güç yolumuzdan alıkoyamaz. Teröre cevabımızı çalışmakla göstereceğiz" dedi.
2023 hedeflerine ulaşmada kararlıyız
Pronto Tur Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran da, Türkiye'nin güçlü bir ülke olduğunu ve 2023 hedeflerine kararlılıkla yürümeye devam ettiğini ifade etti. "Pronto Tur yatırımlarına kaldığı yerden aynı hızla devam ediyor" diyen Onaran, "Bu kapsamda yeni markalar üretiyoruz. Gençlik turizminde 'Piu', çocuklara yönelik organizasyonlar için 'Friends', farklı deneyimleri yaşatan ProntoPlus son dönemde hayata geçirdiğimiz markalarımız" ifadelerini kullandı. 2017'de de yüzde 20 büyüme hedeflediklerini aktaran Onaran, "Özellikle yeni ürünlerimizle farklılık yaratarak büyüme hedeflerimizi yakalayacağımızı öngörüyoruz" diye konuştu.
Turizm sektörü en zor sınavlarından birini veriyor
Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, 2016'da Türkiye turizminin en zor sınavlarından birini verdiğini belirterek, "Bundan sonraki süreç sıçrama yılı olacak" dedi. Jolly Tur'u bir dünya markası yapmayı hedeflediklerini belirten Vardar, "Altyapıya yatırım kararı aldık" dedi.
Her yerde Türkiye'yi anlatıyoruz
TAV Grubu CEO'su Sani Şener, Türkiye'yi bulundukları her platformda anlattıklarını söyledi. Şener, "Eylül ayında Kanada, Montreal'de 2397 havalimanı CEO'suna yaşananları aktardık. Kasımda Brüksel'de Avrupa Havalimanları Konseyi toplantısında aynı şekilde bilgi verdik. Çok olumlu tepkiler ve dayanışma mesajları aldık" diye konuştu. Şener, sözlerini şöyle sürdürdü: "Son üç yıldır Engineering News Record (ENR) dergisinin yaptığı sırlamada dünya havalimanı inşaatında ilk sırada yer alıyoruz. Havalimanı yapımı ve işletmeciliğine odaklanarak, tüm dünyada tercih edilen bir marka haline geldik. Son olarak Küba'da iki havalimanı için imza attık. 2017'de de fırsatları değerlendirerek yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Terör ve saldırılara karşı en güzel cevap daha çok çalışmak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.