Salı 21.02.2017
Son Güncelleme: Salı 21.02.2017

Tekno ihracat 3 milyar dolara koşuyor

Türkiye'deki Teknoloji Geliştirme Bölgeleri'nin (TGB) yaptığı ihracat 2017 itibarıyla 3 milyar dolara yaklaştı. Söz konusu ihracat tutarının 2.5 milyar dolarını 10 teknokent gerçekleştirdi. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre, teknokentler yaptığı ihracatla Türkiye ekonomisine destek olmaya devam ediyor. Türkiye'de faaliyet gösteren 51 teknokentin bugüne kadar yaptığı ihracat 3 milyar dolara koşuyor. Teknokent ihracatında ilk sırada yer alan İTÜ Arı Teknokent 927 milyon 574 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Yine ekim ayı itibariyle toplam ihracatı 2.3 milyar dolar ilk 10'daki teknokent sıralamasında İTÜ'yü ODTÜ Teknokent takip etti. 743.3 milyon dolar ihracat yapan ODTÜ'nün arkasından 355,6 milyon dolarla Ankara Teknoloji Geliştirme Merkezi geliyor.
İşte ihracatta ilk 10'da yer alan teknokentler
1- İTÜ Arı Teknokent Teknoloji Geliştirme Bölgesi
2- ODTÜ Teknokent Teknoloji Geliştirme Bölgesi
3- Ankara Teknoloji Geliştirme Bölgesi
4- TÜBİTAK-Marmara Araştırma Merkezi Teknopark Teknoloji Geliştirme Bölgesi
5- GOSB Teknopark Teknoloji Geliştirme Bölgesi
6- Hacettepe Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi
7- İzmir Teknoloji Geliştirme Bölgesi
8- Yıldız Teknik Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi
9- Gazi Teknopark Teknoloji Geliştirme Bölgesi
10- İstanbul Teknoloji Geliştirme

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.