Cuma 24.02.2017

Vergi indirimine kalkınma desteği

Arçelik, Özel Tüketim Vergisi indirimiyle ivme kazanan perakende sektörüne yeni bir destek paketi açıkladı. Paket, vergi indirimine ek olarak, alım gücüne destek sağlayan kampanyaları ve enerji tasarrufuna katkı için doğa dostu ürünlerde avantaj sağlayıp, fiyatları ucuzlatacak

Ev teknolojileri alanının önde gelen oyuncularından Arçelik, perakende sektörüne destek olmak amacıyla 'Beyaz Eşya İle Kalkınma Paketi'ni hayata geçirdi. Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu, "Yakın zamanda piyasayı canlandırmak üzere uygulamaya alınan ÖTV indirimi, bizi bu yolda cesaretlendirdi. Ülke ekonomisine ve tüketicinin alım gücüne destek olacak odak noktaları belirledik ve 'Beyaz Eşya ile Kalkınma Paketi'ni hayata geçirdik. Bu kapsamda, hem tüketicilerimiz hem de ülkemiz için değer yaratmayı amaçlıyoruz" dedi.
EN BÜYÜK ÜRETİM MERKEZİ
Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşabilmek, en büyük 10 ekonomi arasına girebilmek hedefiyle üretmeye, yatırıma ve katma değer sağlamaya ihtiyacı olduğunun altını çizen Bulgurlu, Türkiye beyaz eşya sektörünün, Avrupa'nın en büyük üretim merkezi olduğunu, istikrarlı büyüyen bir iç pazarın bulunduğunu kaydetti.
PAZAR YÜZDE 3-5 BÜYÜR
Hakan Bulgurlu şunları söyledi: "Sektör doğrudan 60 bin, dolaylı olarak 600 bin kişiye istihdam sağlıyor. ÖTV indirimi, üreticiler, perakende sektörü ve tüketiciler için çok iyi bir fırsat yarattı. Yetkili satıcılarımız, çalışanlarımız ve tüm paydaşlarımızla birlikte bu adımı ülkemiz için önemli bir değere dönüştürmeye kararlıyız. İç pazarın bu yıl yüzde 3-5 arası büyüyeceğini tahmin ediyoruz" dedi.
DOPİNG ETKİSİ SAĞLAYACAK
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer ise, ÖTV indiriminin beyaz eşya sektörü için çok kritik bir zamanda hayata geçtiğini belirtti. Dinçer, "Bu sadece tüketicinin değil herkesin projesi. Üretici, perakendeci, tüketici olan herkes bu dönemden pozitif etkilenecek. ÖTV indirimi sektörün hareketlenmesi, tüketicinin kazanması ve hanelerin enerji dostu evlere dönüşmesi için doping etkisi sağlayacak. Doğayı, ülkemizin enerji verimliliğini ve tüketicilerin alım gücünü düşünerek tasarladığımız kampanyalar ile 'herkes için ÖTV seferberliği' ile bu kalkınmaya destek olacağız" dedi. ÖTV indirimi sonrası ilk iki haftada beyaz eşya satışlarında çift haneli büyüme gözlemlediklerini söyleyen Dinçer, "Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve buzdolabı en çok ilgi gören ürün grupları. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında; sadece soğutucularda yüzde 60'lık bir ciro artışı gözlemliyoruz. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırın kategorilerinde ise yüzde 30'dan fazla ciro artışı gerçekleşti. İlginin özellikle nisan ayında çeyiz alışverişleriyle kuvvetlenmesini bekliyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.