Dünyanın lastiğini üretecek
Brisa, 300 milyon euroluk yatırım yaptığı Aksaray fabrikasıyla lastik üretimini yüzde 30 artırarak 15 milyona çıkaracak. Şirket beş yıl içinde üretiminin yüzde 50’den fazlasını ihraç etmeyi hedefliyor
Avrupa'nın 7'nci büyük lastik üreticisi Brisa, hedef büyüttü. Brisa, 300 milyon dolarlık yatırımla kurulan Aksaray fabrikası ile lastik üretimini yüzde 30 artırarak 15 milyona çıkaracak. Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, şirketin kuruluşundan bugüne yapılan yatırımın 1.2 milyar doları bulduğunu söyledi. Yıllık 4.2 milyon adetlik kapasiteye sahip Aksaray fabrikasının yıl ortasında deneme üretimlerine başlayacağını ifade eden Gürçay, "2 bin 600 kişiyi işe aldık. Bu sayıya 500 kişi daha eklenecek. Ocak 2018'de fabrikanın resmi açılışı yapılacak ve seri üretime geçeceğiz" dedi. Aksaray'da 300 farklı lastik modelinin üretileceğini ve toplamda 1.800 versiyona ulaşacaklarının anlatan Gürçay, yeni tesisin ihracata önemli katkı sağlayacağını kaydetti. Lastik sektöründe otomotiv modelini takip ederek ihracata odaklandıklarını söyleyen Yiğit Gürçay, şöyle devam etti: "Otomotiv ana sanayisinin 2000'li yılların başında yaptığı gibi ihracata ağırlık vererek içerdeki her türlü riski dengelemiş olacağız. Ciromuzda ihracatın payı bu yıl yüzde 20'den yüzde 30'a çıkacak. 2016'da ihracatımız yüzde 12 artışla 150 milyon dolara çıktı. Hedefimiz önümüzdeki dönemde 200 milyon doları yakalamak. Uluslararası satış adetlerimizin iç pazarın 1.5 katına çıkmasını bekliyoruz. 2020'de ihracatımızın 5 milyon adede yükselmesini bekliyoruz. 5 yıl içinde ciromuzun yüzde 50'den fazlasını ihracattan elde edeceğiz." Brisa'nın ihracatının yüzde 80'inin Lassa markalı lastiklerden oluştuğuna dikkat çeken Gürçay, otomotiv sektöründe Türk markasıyla bu kadar yüksek ihracat oranına ulaşan şirket olmadığını kaydetti
LÜKS OTOLARA LASTİK
Son 3 yılda yüzde 18 büyüyen 16 inç ve üstü lastik sınıfına Lassa Driveways markasıyla girdiklerini belirten Yiğit Gürçay, "Porsche Panamera, Mercedes AMG'ye kadar lastik ihtiyacına cevap vermeye başladık" dedi. Lassa Driveways'in ihracatta önemli fırsatlar sunacağını söyleyen Gürçay, şu bilgileri verdi: "16 inç ve üstü jantlar Avrupa'da pazarın yüzde 57'sini oluşturuyor. Driveways'le özellikle İtalya, İspanya, İngiltere, Almanya'da önemli bir potansiyel görüyoruz."
İHRACAT YAPILAN ÜLKE SAYISI 63'E YÜKSELDİ
2016'da ihracat yapılan ülke sayısının 63'e ulaştığını söyleyen Gürçay, "Kuzey Afrika ülkeleri Tunus, Fas, İran, Ukrayna'da çok ciddi ivme yakaladık. Çin, Avustralya ve Arap Yarımadası'na girdik" dedi.
İRAN ALMANYA'YI GEÇER
İran 'ın 3-4 yıl içinde Almanya'yı geçecek potansiyele sahip olduğunu ifade eden Gürçay, şöyle devam etti: "İran'ın lojistik avantajı var. Halkbank'la çalışabiliyor olmak önemli. İran en büyük ihracat pazarlarımız arasında ilk 5'e girer."
BARCELONA İLE MARKA BİLİNİRLİĞİ İKİ KAT ARTTI
Barcelona'ya 4 yıllığına 21.6 milyon euroya sponsor olan Brisa, bu işbirliğinin karşılığını aldı. Barcelona ile 1 milyar kişiye ulaşabildiklerini belirten Yiğit Gürçay, sponsorluğun marka bilinirliği açısından tüm dünyada büyük katkı sağladığını söyledi.
EN SON HABERLER
- 1 BDDK'dan temassız kartlar için yeni karar! Temmuz ayından itibaren değişiyor...
- 2 KOBİ'lere dev destek! Bakan Kacır açıkladı: Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri Türkiye'ye kuruluyor
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Madenciliğe 106 milyar lira kamu yatırımı yapılması hedefleniyor
- 5 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Petrolde Blinken etkisi! 30 Nisan benzin ve mazot fiyatı ne kadar?
- 6 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Ülkedeki yabancı yatırımları Türk şirketleri olarak görüyoruz
- 7 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 8 Türkiye lider ülke oldu! Dünya Bankası'ndan övgü dolu sözler! 3 yıl içerisinde 18 milyar dolar...
- 9 SON DAKİKA: TCMB Başkanı Karahan'dan enflasyonla mücadelede kararlılık mesajı
- 10 Ticari balıkçılığın yeni yol haritası belirleniyor