Cuma 03.03.2017 00:00

ABD'de İmalat Dışı ISM 15 ayın zirvesinde

ABD'de imalat dışı ISM endeksi, şubatta 57,6’ya çıkarak, Ekim 2015’ten bu yana en yüksek seviyesini kaydetti - Şubat ayı hizmet sektörü PMI endeksi ise 53,8 ile son 5 ayın en düşük düzeyine geriledi

ABD'de imalat dışı ISM endeksi, şubatta 57,6'ya çıkarak, Ekim 2015'ten bu yana en yüksek seviyesine ulaştı. Ülkede hizmet sektörü PMI endeksi ise şubatta 53,8 ile son 5 ayın en düşük düzeyine geriledi.

ABD Tedarik Yönetim Enstitüsünün (ISM) raporuna göre, imalat dışı ISM endeksi, şubatta önceki aya kıyasla 1,1 puan artarak 57,6'ya yükseldi. Böylece son 15 ayın zirvesine çıkan veriye ilişkin piyasa beklentisi 56,5 düzeyindeydi.

Raporda, İmalat Dışı ISM anketine katılan 16 sektörün hepsinin şubatta genişlediği bildirildi. İmalat harici bu sektörler, Amerikan ekonomisinin yaklaşık yüzde 90'ını oluşturuyor.

Ülkede yine bugün açıklanan şubat ayı hizmet sektörü Satın Alma Yöneticileri Endeksi ise (PMI) 53,8 ile son 5 ayın en düşük düzeyine geriledi. Şubat ortasında açıklanan bir önceki hizmet sektörü PMI 53,9 değerini almıştı. Endeks ocak ayında ise 55,6 ile son 14 ayın en yüksek seviyesini kaydetmişti.

ISM ve PMI verilerinin 50'nin üzerinde değer alması sektörde genişlemeye, altında değer alması ise daralmaya işaret ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.