Cuma 17.03.2017

E-ticarette ‘kredi kartı’ kaosu

İnternetten alışverişte dolandırıcılık mağduriyetlerinin önüne geçmek için yapılan düzenleme e-ticaret sektörü oyuncularını isyan ettirdi. 17 Ağustos itibarıyla kredi kartlarının internetten alışverişe kapatılmasını öngören düzenlemenin sektöre darbe vuracağını dile getiren Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Hakan Orhun, "Kartlar ancak müşterinin onayıyla alışverişe açılacak. Müşteriye ilk internet deneyimini yaşatmak çok zor. Yeni müşteriler bulmaya odaklanmışken mevcut müşterileri de sil baştan portföye almak dengeleri sarsacak" dedi.
BAKANLIKLA GÖRÜŞECEKLER
Toplam perakende içinde e-ticaretin payının yüzde 2.1 olduğunu dile getiren Orhun, düzenlemenin gözden geçirilmesiyle ilgili bakanlıkla görüşme yapmaya hazırlandıklarını kaydetti. TOBB e-ticaret Meclisi Başkanı ve Gittigidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı ise, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi adına şu ana kadar e-ticaret işlemlerinde en az iki defa kullanılmış kredi kartlarının onay zorunluluğundan muaf tutularak önlenebileceğini kaydetti.
11.com CFO'su Tolga Kocakalay ise, "Kart sahiplerinin karardan haberdar olarak bankalar ile iletişime geçmesini beklemek e-ticaret gibi dinamik bir sektörün doğasına aykırı. Bu noktada bankalar kullanıcıları süreç değişikliğiyle ilgili net uyarmalı. Aksi takdirde herkes mağduriyet yaşar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.