Cumartesi 25.03.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 25.03.2017

Bir Türk’ün gücünü dünyaya göstereceğiz

2016’da satın aldıkları İtalyan Welder markasını saat fuarı Basel World’de görücüye çıkaran Saat&Saat’in sahibi Kaya, “Bir Türk firmasının tarih yazacağını dünyaya göstereceğiz” dedi

23 yıldır aralarında Fossil, Guess, Michael Kors, Armani, U-boat, Tag Hauer gibi dünya moda saat markalarının Türkiye distribütörlüğünü yapan Saat&Saat'in yönetim kurulu başkanı Ramazan Kaya, geçen yıl U-Boat markasının da sahibi İtalo Fontana'dan satın aldıkları İtalyan Welder markasını dünyaya açacaklarını söyledi. Bu yıl, dünyanın en büyük saat ve takı fuarı Baselworld 2017'ye distribütör olarak değil Welder markasının sahibi bir Türk olarak katılan Kaya, "İlk distribütörlük anlaşmamızı Endonezya ile yapmak üzereyiz. Bu çok önemli bir aşama. Dünyada satışları düşüşe geçmiş ve popülerliğini yitiren bir markayı alıp yeniden popüler hale getirdik ve şimdi yoğun bir taleple karşı karşıyayız. Heyecanımız büyük" dedi. Gelen talep üzerine Türkiye'de 30 bin olan satış hedeflerini de 50 bine çıkardıklarını ifade eden Kaya, "Yurtdışında da 50 bin adet satış öngörüyoruz bu yıl" dedi.
KATMA DEĞERİ BİZ YİYECEĞİZ
Dünyaya açılmak için böyle bir satın alma hamlesini hayata geçirdiklerini ifade eden Kaya, "Eskiden hep Türkler üretir katma değeri başkaları alırdı. Bizden 10 dolara aldıkları ürünü 90-100 dolara satarlardı. Şimdi rüzgâr tersine dönecek. Onlar çalışacak, katma değerini biz yiyeceğiz" diye konuştu. Welder'i çok satmak gibi bir hedefleri olmadığının altını çizen Kaya, "Biz tarih yazmak istiyoruz. Bu yüzden de en çok satacaklara değil bir şeyler katıp değerini artıracaklara ürünü vereceğiz. Bu yıl fuarın markası olacağız. Bir Türk şirketinin bunu yapabileceğini göstermeye geldik" dedi.
7 MİLYON LİRA HARCAYACAK
Welder, Türk sahibiyle marka kimliği ve saat modellerini de yeniledi. Yeni modeller Moody ve The Bold, Baselworld 2017'de görücüye çıkarıldı. Markanın eski sahibi Italo Fontana'nın da baş tasarımcı olduğu koleksiyonun en önemli özelliği fotokromik cam. Işığın açısı ve kıyafetin rengine göre değişen renkli cam özelliği ilk kez Welder Moody saatlerinde kullanılıyor. Kaya, iki modelin pazarlaması için 7 milyon TL harcayacaklarını aktardı.
'EVET' ÇIKARSA TÜRKİYE DAHA İYİ OLACAK
Firma planlamalarıyla ilgili referandum kararını beklediklerinin altını çizen Kaya, "Referandumdan 'Evet' çıkarsa hem Türkiye'nin hem de işlerimizin daha iyi olacağını düşünüyorum" dedi. Türkiye ve dünyadaki saat sektörünü de değerlendiren Kaya, şöyle konuştu: "2016'da dünyada sektör küçüldü. Son üç yılda İsviçre'nin bile saat ihracatı 22.5 milyar dolardan 19.5 milyar dolara düştü. Ama biz bu resme rağmen yüzde 20'ye varan bir büyüme yaşadık ve 400 bin adedi aştık." Kaya, 2016'da 250 milyon TL ciro elde ettiklerini bu yıl bunu 350 milyon TL'ye çıkarmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
SATIN ALMALARA AÇIĞIZ
Ramazan Kaya, "Welder'den sonra bir İsviçre markası ile masaya oturduk. Fiyatı 120 milyon frank olarak açıklandı. 60 milyon franka düştü. Biz 32 milyon frank önerdik ama satış durduruldu. Yeni ve cazip teklif geldiğinde her zaman satın alma düşünebiliriz" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.