Pazar 26.03.2017
Son Güncelleme: Pazar 26.03.2017

AB için referanduma gidebiliriz

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan: 16 Nisan’dan sonra AB müzakereleri için bir referandum yapma yoluna gidebiliriz. Çünkü 54 sene Türkiye kapıda bekletildi

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, dün Belek Cornelia De Lux Otel'de York Dükü Prens Andrew'u kabul etti, daha sonra Türk-İngiliz Tatlıdil Forumu 6. Toplantısı'nın akşam yemeği ve kapanış törenine katıldı. İsviçre'nin Başkenti Bern'de terör örgütü yandaşlarının kendi aleyhine açtığı pankarta da sert tepki gösteren Erdoğan, şöyle konuştu:
"ŞAKAĞIMA SİLAH DAYIYOR"
"Değerli dostuma (York Dükü Prens Andrew) az önce bir şey söyledim; 'Siz Brexit'le ilgili bir karar aldınız. Yani biz de 16 Nisan'dan sonra Brexit benzeri bir referanduma gidebiliriz.' Çünkü boşu boşuna buralara gelinmedi. İşte bugün (dün) İsviçre Parlamentosu önünde bakıyorsunuz, aşırı terör örgütleri benim resmimi koyuyor, yanında da şakağıma silah dayıyor. Böyle bir mantık, böyle bir anlayış olabilir mi? Ve bu ülke İsviçre. Bunun tabii benzerlerini Almanya'da gördük, Hollanda'da gördük, Belçika'da gördük, görmeye devam ediyoruz. Şimdi benzeri bir Brexit için. 16 Nisan'da bir referandum yapıyoruz, arkasından müzakereler için de referandum yapma yoluna gidebiliriz ve milletimiz ne karar verirse o karara uyarız. Çünkü sene 1963, sene 2017. 54 sene Türkiye kapıda bekletildi."

İNGİLİZ YATIRIMCILARA DAVET
İngiliz işadamlarına da Türkiye'ye yatırım yapmaları çağrısında bulunan Erdoğan şöyle devam etti: "Bu ülkenin size sunduğu fırsatlardan istifade edin. Bugüne kadar Türkiye'ye yatırım yapanlar hiç pişman olmadı. Ülke olarak önümüzdeki 15 yıllık dönemde kamu ve özel sektörün 1 trilyon dolar civarında alt yapı yatırımı gerçekleştirmesini ön görüyoruz. Diğer bir ifade ile 2030 yılına kadar yılda ortalama 70 milyar dolar alt yapı yatırımı yapmayı planlıyoruz."
BORÇLANACAĞIZ DİYE VAZGEÇTİLER
Davos'taKİ toplantıda dönemin IMF başkanına "Siz bizi siyaseten idare etmeyeceksiniz. Bunu kafanızdan silin. Bu ülkenin Başbakanı benim" dediğini aktaran Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "2013'te IMF'ye olan bütün borcu ödedik. Sonra onlar bizden borç istedi. 5 milyar dolar borç verebileceğimizi söyledik. Baktılar Türkiye cıvıttı bizi borçlandıracak, vazgeçtiler. Biz dik duracağız. Bunlar Türkiye'yi nasıl bir boyunduruk altına almışlardı. Bütün bu pislikleri biz temizlemek zorunda kaldık" değerlendirmesinde bulundu.