Pazar 26.03.2017
Son Güncelleme: Pazar 26.03.2017

Bankacılar reel sektör için road show’a çıkacak

Türk bankacılık sektörünün önde gelen isimleri, bu yıl 6'ncısı düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde reel sektör yatırımları, ekonomik büyüme ve yurtdışı olanaklarını masaya yatırdı. Türk bankacılık sektörünün güçlü olduğunu belirten Bankalar Birliği Başkanı Hüseyin Aydın, yeni dönem bankacılık modelinde reel sektörle birlikte büyümenin kaçınılmaz olduğunu söyledi.
PARA DOĞU'DAN GELECEK
Citibank CEO'su Serra Akçaoğlu, otomotiv, inşaat, sağlık, telekom gibi sektörlerde Türk firmalarının dünya markası haline geldiğini söyledi. Akçaoğlu, "Bankaların yurtdışında özel sektörü daha da güçlü tanıtacak çalışmalar ve road show'lar yapması gerekiyor" diye konuştu. HSBC Türkiye Genel Müdürü Selim Kervancı da Türkiye'nin doğru tanıtılması gerektiğini belirterek, "Bugüne kadar Türkiye'ye gelen yabancı sermayenin yüzde 70'i Avrupa'dandı. İleride daha çok paranın Doğu'dan geleceğini görüyoruz. Çin'den gelen yatırımlar için çalışma yapıyoruz" dedi. Şekerbank Genel Müdürü Servet Taze ise 2013'ten beri tüketimden gelen büyümenin 2013'ten sonra üretimden gelen büyümeye kaydığını dile getirdi. Garanti Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil de 2017'nin ilk çeyreğinde yüzde 15 büyüme beklediklerini kaydetti. 2016'daki yatırımların yüzde 56'sının son çeyrekte geldiğini belirten Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Arda Ermut, 2017'den umutlu olduklarını söyledi. "Referandum sonrası daha ön görülebilir olacak" diyen Ermut, bugüne kadar Türkiye'ye yatırımların yüzde 85'inin ABD ve Avrupa'dan geldiğini, son dönemde Asya, Rusya, Çin, Malezya, Japonya ve Arapça konuşan ülkelerden de yatırımların arttığını açıkladı.
İNSAN FAKTÖRÜ ÖNEMLİ
"Girişimcilik: Türkiye Ne Yapmalı?" başlıklı oturumda konuşan Türk Telekom CEO'su Paul Doany, "Teknoloji alanında çalışan bireyler çok kibirli olurlar. Bazen insan faktörünü unutarak yanlış ürün tasarlayabilirler. İnsan iş hayatımızın önemli bir parçası" dedi. Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu da üretimlerini Türkiye'de yaptıklarını belirterek, "Türkiye'nin ihracat ortalaması 1.5 dolar iken biz kilogramda 17.5 dolara ihracat yapıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.