Perşembe 30.03.2017
Son Güncelleme: Perşembe 30.03.2017

Kadın istihdamında artış erkekleri ikiye katladı

Türkiye’de işgücü sayısının yüzde 28.3 arttığı 2008-2016 arasında, kadın işgücü yüzde 52.2, erkek işgücü ise 19.5 arttı. 6 milyon kişinin istihdam edildiği bu dönemde, erkek istihdamı yüzde 21, kadın istihdamı ise yüzde 48 arttı

2008 Küresel krizinden bu yana 6 milyon kişiye istihdam sağlayan Türkiye ekonomisinde, kadınların çalışma hayatına katılımındaki artış önümüzdeki döneme ilişkin umutları artırıyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye'de 2008'de 23.8 milyon olan işgücü nüfusu, 2016 sonunda 30.5 milyonu geçti. İşgücü nüfusunda yüzde 28.2'lik artış yaşanan bu dönemde, erkek işgücün yüzde 19.5 artarak 20.9 milyona ulaştı. Aynı tarihler arasında kadın işgücündeki artış ise yüzde 52.2 oldu. İşgücünü dahil olan kadın sayısı 6 milyon 429 binden, 9 milyon 637 bine çıktı.
KADINLARIN PAYI ARTTI
2008-2016 yılları arasında Türkiye'de istihdam edilenlerin sayısı yüzde 28.3 artarak 27.2 milyona çıkarken, bu dönemde erkek istihdamı yüzde 21.2'lik artışla 18 milyon 893 bine ulaştı. Kadın istihdamı ise yüzde 48.5'lik artışla 5 milyon 595 binden, 8 milyon 312 bine çıktı. Kadınların toplam istihdamdaki payı yüzde 26.3'ten yüzde 30.5'e ulaştı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayınlanan "İstatistiklerle Kadın 2016" çalışmasına göre, Türkiye nüfusunun yüzde 50.2'sini erkek, 49.8'ini kadınlar oluşturdu. Türkiye'nin 40 milyon 43 bin 650 kişilik erkek nüfusuna karşılık, 39 milyon 771 bin 221 kişilik kadın nüfusu bulunuyor.
TÜRKİYE OECD BİRİNCİSİ
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu'nun İş Dünyasında Kadın Raporuna göre, Türkiye, 2007-2015 yılları arasında düzenli ücretli işlerde 2 milyon 160 bin kadına net iş sağlayarak "kadın istihdamını en fazla artıran ülkeler" sıralamasında 63 ülke içinde yüzde 77'lik oranla ilk sırada yer aldı. Rapora göre, Türkiye ekonomisi 2007-2015 yılları arasında düzenli ücretli sınıfında 5 milyon 325 bin kişi için iş yarattı ve bu işlerin yaklaşık yüzde 40'ında kadınlar çalıştı.
KATILIM DA YÜKSEK
TÜİK verilerine göre Türkiye genelinde 2015 yılında yüzde 46 olan istihdam oranı, 2016'da 46.3'e çıktı. Bu dönemde istihdam oranı erkeklerde yüzde 65'ten 65.1'e yükselirken, kadınlarda ise 27.5'ten 28'e ulaştı. İşgücüne katılım oranı da erkeklerde sadece 0.4 puan artarak yüzde 72'ye çıkarken, kadınlarda 1 puanlık artışla yüzde 28'e ulaştı.
İŞSİZLİK DAHA FAZLA
"İşgücü İstatistikleri 2016" verilerine göre, işsizlik oranı erkeklerde yüzde 9.6, kadınlarda ise yüzde 13.7 olarak hesaplandı. Geçen yıl adeta ekonomik ve siyasi saldırı altında kalan Türkiye'de yükselen işsizliğin, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın çağrısıyla başlatılan istihdam seferberliği ile özellikle Nisan ayından itibaren hızla gerilemesi ve yıl sonunda tek hanelere düşmesi bekleniyor.
İNŞAATA KADIN ELİ
2016 yıl sonu itibarıyla Türkiye'de hizmetler sektöründe istihdam edilen 14 milyon 652 bin kişinin 4 milyon 663 binini kadınlar oluşturuyor. İstihdam edilen kadınların yüzde 57.5'i hizmet sektöründe çalışıyor. Tarım sektöründe çalışan 4 milyon 915 kişinin ise yüzde 43.4'ünü kadınlar oluşturuyor. En çarpıcı istatistiklerden biri de inşaat sektöründe gözleniyor. Türkiye genelinde inşaat sektöründe istihdam edilenlerin sayısı 1 milyon 878 binden 1 milyon 836 bine geriledi. Bu dönemde sektördeki erkek istihdamı sayısı 1 milyon 807 binden 1 milyon 757 bine inerken, kadın istihdamı ise 71 binden 79 bine yükseksildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.