Pazartesi 10.04.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 10.04.2017

İlk göz ağrısını emanet etti

Toyota’nın en çok satan modeli aralarında Türkiye’nin de olduğu 16 ülkede üretiliyor. Türkiye’de 1994’ten bu yana üretilen Corolla sayısı 750 bini buldu

Dünyada en çok satan otomobili Toyota Corolla 50'nci yaşını kutluyor. İlk olarak 1966'da yollara çıkan Corolla, geçen 50 yıl boyunca 44.1 milyon adedin üzerinde satıldı. Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 16 Toyota fabrikasında üretimine devam edilen Corolla, Toyota'nın 80 yıllık tarihi içinde bugüne kadar satılan her 5 modelden 1'ini temsil ediyor. 1994'ten itibaren 7'nci nesil Corolla Türkiye fabrikasında üretilmeye başlandı. 8'inci nesil Corolla üretimi 1998'de, 9'uncu nesil 2002'de gerçekleşti. 9'ncu nesilden sonra bir süre ara verilen Türkiye üretimi, 11'inci nesil ile 2013'te geri döndü.
750 BİN COROLLA ÜRETİLDİ
Halen Adapazarı'nda yüzde 85'e varan yerlilik oranıyla üretilen 11'inci nesil Corolla, bugün 52 ülkeye Türkiye'den ihraç ediliyor. 11'inci nesil Corolla Türkiye'de de segmentinde en çok tercih edilen modeller arasında başı çekiyor. 1994'ten bu yana geçen 22 yıllık sürede Toyota'nın Türkiye fabrikasında toplamda yaklaşık 750 bin Corolla üretildi.
COROLLA REŞAT ALTINI GİBİ
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 50'inci yılını kutlayan Corolla için "Reşat altını" benzetmesi yaptı. Corolla'nın Türkiye'de çok sevildiğini söyleyen Bozkurt, "Sorunsuz bir model olduğu için ikinci el satışında değerini buluyor ve kolayca satılabiliyor. Corolla'yı bu yüzden 'ikinci elde Reşat altını' şeklinde tanımlıyorum" şeklinde konuştu. Bozkurt, şöyle devam etti: "Corolla'nın 1990- 2003 arasındaki yıllık satış ortalaması 14 binli adetlerde iken, 2015'ten itibaren 34 binli adetler seviyesine ulaştı. 2016'da toplamda 52 bin 832 adetlik satış rakamıyla Toyota olarak yeni bir rekora imza atarken, 33 bin 225 adet Corolla satıldı. 2017'de Corolla satış hedefimiz ise 37 bin civarında."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.