BMD üyeleri yurtdışında 500 yeni mağaza açacak
KATAR HEDEFTE
BMD üyesi markaların mağazalarının yüzde 21'inin (yaklaşık 500 mağaza) Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da yer aldığını aktaran Öncel, Körfez Bölgesi'nde yer alan Türk markalarının mağaza sayısının ise 300'e yakın olduğunu kaydetti. Öncel, "Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan en önemli pazarlarımız. Kuveyt ve Katar ise giderek yükselen bir ivmeyle Türk markalarının hedef pazarları arasında yer alıyor. Turizm destinasyonu ve iş merkezi olarak önemli olan bu bölgeye daha fazla sayıda markamız yatırım yapıyor" diye konuştu.
ALTIYA KATLADI
Yurtdışı mağazalarının yanı sıra Türk markalarında online platformda da hızla yükseldiğini anlatan Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü: "Deloitte'la yaptığımız araştırmaya göre 2012'de akıllı telefonların Türkiye perakende satışlarına etkisi yüzde 0.7. Bu da 1.7 milyar TL'lik perakende satışına karşılık geliyor. Akıllı telefonların etkisi, bu haliyle bile 2012'de 300 milyon TL'yi bulduğu tahmin edilen mobil perakende satışlarının 6 katı. Ve henüz mobil etkinin başlangıcındayız. 2017'de etkinin yüzde 14-17'ye kadar çıkmasını ve 65-80 milyar TL'lik perakende satışını etkilemesini bekliyoruz."
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 4 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 5 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 6 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 7 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 8 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 9 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı
- 10 Otomotiv ihracatı Nisan ayında yüzde 2 arttı