Salı 18.04.2017
Son Güncelleme: Salı 18.04.2017

KOBİ’nin ihracatı dijital depodan

KOBİ’ler, küresel rekabete güç katan yapay zekâlı depolara taşınıyor. İnsansız çalışan ve % 80 daha tasarruflu dijital depolar ihracatı da kendi yazılımları ile otomatik gerçekleştiriyor. Yeni yatırımlara yüzde 50 oranında devlet desteği var

Türkiye ekonomisine güç katan KOBİ'ler yenilikçi uygulamalara adapte olarak küresel rakiplerinin önüne geçmeyi başarıyor. Son dönemde şirketlere rekabet avantajı getiren yatırımların başında ise Endüstri 4.0 donanımına sahip olan depo ve lojistik altyapıları geliyor. Birçok KOBİ birleşerek, robotik sistemlerle çalışan insansız depoları bir araya getiriyor. Bu konudaki yatırımlara şimdi devlet desteği de gelmiş durumda. Rekabetçi Yatırımlar Programı'na başvuran firmalar hayata geçirecekleri teknoloji yatırımlarının yüzde 50'sine kadar destek alabilecek. Bu konuda dünya devleri Türk KOBİ'lerine çözümler sunmak üzere projeler geliştiriyor. 1993'ten beri Türkiye'de faaliyet gösteren İsviçreli Kardex Remstar, bugüne kadar büyük şirketler için geliştirdiği çözümleri KOBİ'ler için uygulanabilir hale getirdi. Sunulan çözümlerin KOBİ'lere ciddi avantajlar getirdiği gibi küresel firmalarla iş yapmalarını da kolaylaştırdığını ifade eden şirketin Türkiye Ülke Müdürü Emre Yenal "Şu ana kadar 900'e yakın sistemi başarıyla kurduk ve faaliyete geçirdik" dedi.
EL DEĞMEDEN ÇALIŞIYOR
Yenal sözlerine şöyle devam etti: "Endüstri 4.0'ı yarı mamül depoları ile üretim hat başı bekleme ara depolarını ve de onları sevk depolarıyla bağlayan bir sistem hayata geçirdik. Hangi üretim hatlarında, hangi vardiyada, hangi yarı mamüle ihtiyaç var ise; yazılımlar sayesinde Kardex sistemlerine akan bu bilgiler işleniyor ve ana depodan çıkan ürünler el değmeden üretim hatlarına kadar sevk edilip, ardından bitmiş ürün depolarında sevk edilmeyi bekliyorlar."
YAPAY ZEKâLI DEPO KOBİ'YE NE SUNUYOR?
1- Daha az alanda daha fazla depolama ve alan kullanımında %80'e kadar tasarruf.
2- Entegre depo yönetim yazılımları ve minimum hata oranı.
3- Otomatik malzeme dolaşımı ve daha az iş kazası.
4- Hat başı besleme, bekleme modülleri ve sıfır stok yönetimi
5- 365 gün 24 saat çalışabilen insansız depolar, hızlı araç yükleme ve boşaltma sistemleri.
6- Kâr ve maliyet optimizasyonu ve 18 ile 60 ay arası yatırım geri dönüşü.
KOBİ TURU
KIZ ÖĞRENCİLERİ GİRİŞİMCİ YAPACAKLAR
İstanbul Kültür Üniversitesi girişimcilik alanında önemli bir sosyal sorumluluk projesine daha ev sahipliği yapıyor. Gliss ve Watsons işbirliği ile gerçekleştirilen "Desteğin Yeter, Hayallere Güç Ver" sosyal sorumluluk projesi, İstanbul Kültür Üniversitesi'nde düzenlenecek ve kız öğrencilerin katılımına açık olan "Yaratıcı İş Fikirleri" konulu bir yarışma ile başlıyor. İstanbul Kültür Üniversitesi'ndeki kız öğrencilerin yarışmaya ilgisi büyük. Mayıs ayında ise finale kalan 5 proje, yine İstanbul Kültür Üniversitesi'nde yapılacak ödül töreninde Gliss markası tarafından verilecek sermaye desteği ile ödüllendirilecek.
ULUSLARARASI YATIRIMCI İDMA'DA BULUŞACAK
Gıda sektörünün Uluslararası Fuarı İDMA'nın yedincisi, 4-7 Mayıs 2017 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde (CNR Expo) gerçekleşecek. Dünyanın 144 ülkesinden gelecek binlerce profesyonel ziyaretçiyi ağırlamaya hazırlanan fuarın son dönemlerin en geniş katılımlı iş platformu olması bekleniyor. 33 bin metrekarelik 3 salonunda gerçekleştirilecek fuara, 220'nin üzerinde marka katılım gösterecek. Organizasyonu gerçekleştiren Parantez Fuarcılık, 22 ülkede sektörün önde gelen 30 derneğinden de tam destek aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.