Franchising sektörü 43 milyar dolar oldu
EN ÖNEMLİ ETKEN YÖNETİM
Franchise zincirlerinin gelişmesindeki en önemli etkenin yönetim olduğunun altını çizen Aydın, "Vasat yönetilen bir zincir büyüyemez, markalaşamaz, hatta rakipleri büyüdükçe o küçülür. İyi yönetilen bir zincir sıfırdan yola çıksa bile marka olur. Alışveriş merkezlerinin markalara yer vermesi de, franchise zincirlerin gelişmesindeki en önemli etkenlerden biri. Müstakil perakendecilerin sürekli yaptıkları hatalar ve ihmaller, franchise zincirlerin tüketiciler tarafından tercih edilmesinde ve gelişmesindeki diğer bir önemli etken" ifadelerini kullandı.
MARKA TANINMIŞ OLUYOR
Firma ve markaların franchise yöntemiyle büyümesi halinde elde ettikleri avantajları da sıralayan Aydın, "Her şeyden önce marka, franchising sistemi ile birlikte ulusal veya uluslararası standarda ve kaliteye sahip olunuyor. Tanınmış markaların sağladığı sürekli müşteri ve iş yapma imkânı doğuyor. Franchisor, yani franchise veren işletme veren işletme, Franchisee'ye, yani franchise alan girişimciye eğitim hizmetleri ve uzman personel desteği sağlıyor" şeklinde konuştu.
MARKAYA CHECK-UP YAPMAK ŞART
Mustafa Aydın, franchising vermeyi düşünen firmaların da, kendilerini birçok konuda kontrolden geçirmeden bu alana girmesinin sakıncalı olabileceğini söyleyerek, "Bir firma ve marka, çok fazla verimli olmamasına rağmen franchise vermeyi düşünebiliyor. Ancak kuvvetli bir 'checkup'tan geçirilmesinde büyük yarar var" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Dev kruvaziyer Bodrum’a 283 yolcuyla geldi
- 2 Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza! 300 milyon TL'yi aşkın...
- 3 Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan altın ithalatı açıklaması
- 4 Dev projeye Türk imzası! Dünyada bir ilk
- 5 Yeni teşvik programı geliyor! Bakan Kacır açıkladı: Türkiye yatırım merkezi olacak
- 6 Bakan Bayraktar Cezayirli mevkidaşı Arkab ile telefonda görüştü
- 7 SON DAKİKA: Erken davran ikramiye ödemesini kaçırma: O tarihe ve saate dikkat! Kimler alabiliyor?
- 8 Merkez Bankası Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu yayınlandı
- 9 İnşaat malzemesi sanayi üretimi arttı
- 10 Otomotiv ihracatı Nisan ayında yüzde 2 arttı