Pazar 30.04.2017

2017 otomotiv için önemli bir yıl

Türkiye ihracatının yüzde 16’sını tek başına gerçekleştiren otomotiv sektörü, 2016 yılında, 2015’e benzer bir sonuç elde ederek 1 milyon 7 bin 857 adetlik üretim yaptı. Sektörün ihracatı ise yüzde 15 artarak 1 milyon 141 bin 382 adet oldu. İhracat değeri de yüzde 12 oranında artarak 24 milyar 250 milyon dolar seviyesine ulaştı

Otomotiv, Türkiye'nin en fazla ihracat yapan sektörü konumunda bulunuyor. İhracatın yüzde 16'sını gerçekleştiren otomotivin, gayri safi yurtiçi hasılaya katkısı yaklaşık yüzde 5'i buluyor. Otomotiv sektörünün 2016 yılında içinden geçilen sıkıntılı döneme rağmen ekonominin lokomotifi olduğunu ifade eden Otomotiv Distribütörleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, şu değerlendirmeyi yaptı: "2016 yılı geneline bakarsak sektör açısından daralmalarla geçen ilk çeyreğin ardından ikinci çeyrekte bir toparlanma oldu ve ilk yarıda en yüksek satış temposuna Mayıs-Haziran aylarında ulaşıldı. Temmuz ayı itibariyle ise ülkemizde yaşanan sıkıntılı sürecin üçüncü çeyreğe olumsuz yansımaları görüldü. Son çeyrekte de ÖTV artışına dair tüketici beklentisi etkili oldu. Sonuç itibariyle zor bir yılı her şeye rağmen olumlu sonuçlarla geride bıraktık.
PAZAR 1 MİLYON ADET
Türkiye Otomotiv Sektörü toplam pazarı 2016 yılında, 2015 yılına benzer bir sonuç elde ederek 1 milyon 7 bin 857 adet olarak gerçekleştiğini belirten Bayraktar, "Sektörün toplam üretim adedi yüzde 9 artarak 1 milyon 486 bin, ihracatı ise yüzde 15 artarak 1 milyon 141 bin 382 adet oldu. İhracat değerimiz de yüzde 12 oranında artarak 24 milyar 250 milyon dolar seviyesine ulaştı. Bu rakamlar tüketicinin tercihlerini ve alım kararlarını etkileyebilecek, son derece yoğun gündemi olan bir yılda yaşandı" dedi. 2017'nin ilk çeyreğinde toplam pazarın yüzde 7.68 düşüşle 159 bin 868 adete gerilediğini ifade eden Bayraktar, üretimin yüzde 22.56 artarak 424 bin 219 adete, ihracatın ise yüzde 33.45 artışla 355 bin 399 adete yükseldiğini kaydetti. Bayraktar, ihracat gelirinin ise yüzde 25.24 artışla 7 milyar 85 milyon dolar seviyesine ulaştığını söyledi. Bayraktar, beklentileri ise şöyle anlattı: "16 Nisan'da gerçekleştirilen referandumu geride bırakıp, önümüzdeki döneme baktığımızda ise, kur artışı ve ÖTV artışlarının etkilerini göreceğimiz, sektörümüz açısından önemli bir yıl olacağını söyleyebiliriz. Bu yıl içinde sektörümüzü etkileyebilecek dış kaynaklı göstergeleri değerlendirdiğimizde ise; ABD Merkez Bankası'nın (FED) para politikasındaki normalleşme süreci ve ekonomideki iyileşmeye paralel olarak politika faiz artırma beklentisinin etkileri görülebilir. Bunun yanısıra, Brexit sürecinin AB ve diğer ülkelere olan yansımaları, AB ekonomisi ve siyasetindeki gelişim ile Avrupa Merkez Bankası'nın uygulayacağı para politikalarının ülkemize etkileri olacaktır. İçeride ise, ülkemizin jeopolitik konumundan kaynaklı etkilere ilave olarak, TCMB'nin para politikaları ve enflasyonla mücadeledeki kararlığı, cari işlemler açığındaki gelişim, yapısal reformlara ait atılacak adımlar, ekonomik aktivitenin gelişimi ve büyüme hızı etkili olacak gibi görünüyor. Bu göstergeler ışığında, 2017 yılı Türkiye otomotiv iç pazarının 2016 yılına oranla daralması bekleniyor."
SABAH gazetesi saygın bir kaynak
ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, Sabah gazetesinin 32'nci yılına ilişkin şunları söyledi: "Otomotiv sektörüne paralel olarak basın yayın sektörü de geçtiğimiz 32 yılda çok önemli değişimler, dönüşümler yaşadı. SABAH gazetesi saygın bir kaynak olarak başladığı yayın yolculuğunda sürekli daha iyiye doğru gelişerek, daima başarılı bir şekilde en son gelişmelerden bizleri haberdar etmeye devam etti. 32 yıldır sektörümüzle ilgili gelişmeleri de en iyi şekilde okuyucularıyla buluşturan SABAH gazetesinin hazırlanmasında emeği geçen tüm çalışanlarını, en içten dileklerimle tebrik ederim. Bu vesileyle ülkemizin köklü yayınlarından SABAH Gazetesi'nin habercilikte sağladığı katkıların ve başarılarının devamını dilerim."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.