Pazar 30.04.2017

İTO, tarihten gelen gücü ile atağa kalktı

İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar, 350 bin üyesiyle Türkiye’nin en büyük odası olarak yatırım atağına kalktıklarını söyledi. Çağlar, “Özellikle inşaat ve gayrimenkul alanında küresel iş yapma potansiyelini artırmak için 2023’e kadar yol haritamızı hazırladık” dedi

İstanbul Ticaret Odası, (İTO) İstanbul'da faaliyette bulunan ticari kurum ve kişilerin ticari işlemlerinin düzenlendiği, kayıt altına alındığı ve bu işletmelere ait sicillerin tutulduğu önemli bir kurum olarak konumlanıyor. Son 32 yılda önemli değişimler geçiren ve SABAH'ın ekonomi sayfalarını sıkça süsleyen kurumun geçmişi ise 1800'lü yıllara kadar uzanıyor. Osmanlı Devleti 19. yüzyılda ticaret ve sanayi sorunlarına eğilmek isterken sektör temsilcilerini aynı kuruluşta toplamak istedi. Bu amaçla 1876'da tesis edilen Ticaret ve Ziraat Meclisi verimli bir çalışma sağlayamadı. Bunun üzerine, 1879'da Sadarete (Başbakanlık) getirilen Mehmed Said Paşa (1838-1914), ticaret, sanayi ve ziraat odalarının kuruluşu için gerekli süreci başlattı. Ardından Meclis-i Mahsus'un İstanbul'da bir Ticaret Odası kurulmasını onaylayan kararı, 19 Ocak 1880 günü Sultan II. Abdülhamid tarafından tasdik edildi. Böylece Osmanlı topraklarında ilk kez yerli bir ticaret odası kurulmasına ilişkin süreç tamamlanmış oluyordu. Bundan sonraki safha, örgütlenme sürecinin tamamlanarak Dersaadet (İstanbul) Ticaret Odası ilk faaliyetlerine başladı. İTO, bugün 350 bin kayıtlı üyesiyle dünyanın en büyük odaları arasında yer alıyor. İstanbul Ticaret Odası Meslek Komiteleri başlıca seçilmiş 90 Meslek Komitesi'nden oluşuyor. 2023'e odaklandı Birçok sektörü kalkındırmak için özel projeler yürüten İstanbul Ticaret Odası (İTO), milli gelir içinde yüzde 15 paya ulaşan inşaat ve gayrimenkul sektörünün Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'e kadar vizyonunu içeren yol haritasını çizdi. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, "2023'e kadar Gayrimenkul Geliştirme, Proje Tasarım, Yazılım ve Danışmanlık, İnşaat Taahhüt, İnşaat Malzemesi Üretimi, Proje Yönetimi alanlarında küresel ölçekli markalarımızın üstüne yenilerini eklemiş olmakla kalmayacağız. Sektördeki küresel iş yapma becerilerimizi ileriye taşıyacağız" diye konuştu. Çağlar, Türk müteahhitlerinin yurtdışındaki iş hacminin 108 ülkede 8 bin 600'ün üzerinde projede, 325 milyar dolarlık ciroya ulaştığını belirtti.
Yeni dönemde 2023 hedefleri için tüm gücümüzle çalışıyoruz
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, Türkiye'nin geleceğine ve Sabah'ın misyonuna ilişkin görüşlerini paylaştı. "Birliğimiz için 2016 yılı projeleri, sektörün sahip olduğu sorunların çözümüne yönelik çalışmaları, ihracatımızı arttırıcı faaliyetleri ile önemli ve üretken bir yıl oldu" diyen Sagun şunları kaydetti: "Sektörün gelişimine yönelik birlikte sürdürülen istikrarlı çabalarımız ve çalışmalarımızla 2015 yılında gerçekleştirilen 1 milyar 812 milyon dolarlık ihracatımız yüzde 4.3 artış oranı ile 1 milyar 891 milyon dolara yükselmiştir. Sektörümüzce ihracatta önde gelen pazarlarımız Irak, Suudi Arabistan, Japonya, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Libya olmakla birlikte Fransa, İtalya, Azerbaycan ve Hong Kong da en çok ihracat gerçekleştirdiğimiz diğer ülkeler arasında yer alıyor. 2017 yılında Birliğimiz yine faaliyetlerine hız kesmeden devam edecek ve 2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşmak için var gücüyle çalışacaktır." Referandum sonrası ekonomiye ve üretime öncelik verdiklerini belirten Sagun, "Yeni dönemde ilk gündemimizin ekonomi olması, hedeflediğimiz yere varabilmek için hepimizin elini taşın altına koyarak çalışması gerekiyor. Bu doğrultuda, yeni dönemin, güven, istikrar ve umut dolu olmasını, halkın tümünü kucaklayan, bir ortam getirmesini temenni ediyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.