Pazar 30.04.2017

KOBİ’ler 32 yıla büyük bir değişim sığdırdı

Sayıları bir elin parmaklarını geçmeyen ihracatçı KOBİ sayısı bugün 100 bin sınırına dayandı. KOBİ’ler istihdamdan Ar- Ge’ye kadar hemen her alanda gücünü ispatladı

1980'li yıllarla birlikte hızlı bir değişim sürecine giren Türkiye ekonomisi, bu süre içinde çok büyük deneyimler yaşadı. 1996'da başlayan Gümrük Birliği uygulamaları ve yeni ithalat dalgası KOBİ'leri derinden sarstı. Ama yıkılmayıp ayakta kalanlar ihracatı öğrendi. Yine bu ihracat, 2001'deki şiddetli kriz sırasında dışa açılmış olan KOBİ'lerin adeta can simidi oldu. İlerleyen yıllarda AB sürecinin de etkisi ile Türk KOBİ'leri; şirket evliliklerini, kurumsal ve finansal yönetim sistemlerini öğrenerek gelenekselliğin getirdiği yüklerden kurtuldular. Sayısız kriz ve birçok badire atlatan Türk KOBİ'leri, 2000'lerden sonra ise adeta altın çağını yaşamaya başladı. Özellikle katlanarak artan teşvikler ve uzun soluklu istikrar süreci Türkiye'nin uyuyan devini uyandırdı. Bu gelişmeler istatistiklere de yansıdı ve son 10 yılda rekor büyümeler geldi. 2002'de 3 bin civarında seyreden ihracatçı KOBİ sayısı 100 bini aştı, istihdamdaki güçleriyse yüzde 85'lere ulaştı. SABAH'ın yayına başladığı yıldan bugüne kadar geçen 32 yılda KOBİ'ler sadece Türkiye'nin değil küresel ekonominin de yeni oyuncusu olmayı başardı. İHRACATIN DÜMENİNDE KOBİ OLACAK
Şimdi ise Türkiye'nin gerçek kahramanları yepyeni hedeflere odaklanmış durumda. KOBİ'ler için büyük önem taşıyan ilk hedeflerden biri 2023'ü işaret ediyor. Son yıllarda KOBİ'ler hızlı ve çevik yapıları sayesinde tıkanan klasik pazarların yerine alternatiflerini açmayı başardılar. Bu gelişmeler KOBİ'lerin ihracattan aldıkları payı da artırdı. 1985'te ihracat kervanına dahil olan şirket sayısı bir elin parmaklarını geçmezken 2017'de küresel pazarlara açılmış KOBİ sayısı 100 bin sınırına dayandı. İhracatın içindeki payı ise yüzde 60'a yükseldi. Türk dış ticaretinde büyük önem taşıyan KOBİ'lerin hedefinde ihracatın kaptan köşküne çıkmak var. Bu hedef için 120 bin ihracatçı KOBİ ve toplam ihracattan yüzde 80 pay almak var. markala şmada avrupa lideri yiz KOBİ'lerin son yıllarda en hızlı büyüdüğü alanların başında Ar-Ge geliyor. Özellikle 2005'te başlayan Ar-Ge teşvikleri Türk sanayisinde büyük bir dönüşüm başlattı. Bu süreçte KOBİ'ler Cumhuriyet tarihinde ilk kez patent artış hızında dünya ikincisi oldu. Markalaşmada ise Avrupa lideriyiz.
KOSGEB DESTEKLERİ ARTTI
KOBİ'lerin çeyrek asrı aşan serüveninde en yakın yol arkadaşı yine Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) olacak. Verdiği destekler sayesinde bugüne kadar binlerce şirkete can suyu olan KOSGEB, gelecek süreçte de ciddi projeler hayata geçirmeyi hedefliyor. Öte yandan KOSGEB kurduğu yeni altyapısıyla da 2023'e hazır olduğu mesajını veriyor. Girişimcilikten ortaklık kültürüne, Ar-Ge çalışmalarından küresel ticarete kadar birçok alanda KOBİ'lere yol gösteren kurum, 81 ildeki aktif örgütlenmesini tamamladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.