Pazar 30.04.2017

Markalar bu yıl 67 bin kişiye ek iş sağlayacak

Türkiye’nin 422 markası bu yıl oluşan güven ve istikrar ortamında 67 binin üzerinde kişiyi daha işe alacak. Markalar bir yandan da yurtdışında mağazalaşıp güçlerini pekiştirecek

Türkiye'nin büyümesinde yarattıgı istihdam ve ciroyla lokomotif sektörlerden perakende, yakın gelecekte Türkiye'nin büyümesine paralel olarak bir yandan istihdama bir yandan da daha fazla yaygınlasmaya ve markalasmaya odaklanacak. 149 firmaya ait 422 markayı çatısı altında bulusturan Birlesmis Markalar Dernegi (BMD) Baskanı Sinan Öncel, tüm ülkeleri Türk markaları için hedef pazar olarak gördüklerini söyledi.
2017 SONUNDA 500 MAĞAZA
"Üye markalarımız yurtiçinde 65 bin magazada 375 bin insanımızı istihdam ediyor. 2017'nin tamamında 67 bin 400 kisiye daha is imkânı yaratmayı planlıyoruz" diyen Öncel, son 5 yıldaki büyüme ivmesini devam ettirebildikleri takdirde, 2023'e kadar istihdam sayısının 700 bine ulasmasının önünde hiçbir engel görmediklerini kaydetti. Öncel söyle devam etti: "99 markamız 110 ülkede 2 bin 500 civarında magaza ve 12 binin üzerinde satıs noktası ile müsterilerine ulasıyor. Perakendecilerimizin markalı ihracat konusunda istahı devam ediyor. Hatta üye markalarımızdan biri kısa süre önce Suriye'nin baskenti Sam'da dahi magaza açtı. 2017'nin tamamında yurtdısında 500'ün üzerinde magaza açmayı planlıyoruz. Yurtdısı magaza sayımızın üç yılda 4 bin - 4 bin 500 civarına ulasacagını tahmin ediyoruz."
KİRADA KDV % 8'E İNSİN
Tüm ülkeleri markaların hedef pazarı olarak gördüklerinin altını çizen Öncel, "Planlarımızı bu degerlendirme ısıgında yapıyoruz. Yurtdısına açılım konusunda büyük çaba sarfediyor, fırsatları kolluyoruz. Çok kısa süre önce Dubai'deki dünya perakende zirvesinde Türkiye'yi temsil ettik. Onun hemen öncesinde Cannes'da markalarımızı görücüye çıkardık. Markalarımızın Türkiye'deki temellerini ne kadar saglamlastırır ne kadar köklestirirsek dünyaya açılmalarının da o kadar kolay olacagına inanıyoruz" diye konustu. Bunun için bazı önlemler alınması gerektigine dikkat çeken Öncel, "Kiralamalarda KDV yüzde 18 iken satısta yüzde 8 olması perakende sektörünü olumsuz etkiliyor. Öte yandan, markalı ihracatın en azından belli bir oranı kadar ithalat muafiyeti getirilmesinin ihracatı tesvik edecegini düsünüyoruz. Yerli markalarımız böyle bir destegi arkalarına aldıklarında yabancı rakipleri karsısında rekabet avantajı elde edeceklerdir. Perakende sektörü olarak uygun maliyetli krediye ulasma noktasında ciddi sorunlarla karsı karsıya bulunuyoruz. Düsük faizli krediye erisim konusunda da destek bekliyoruz" dedi.
İMAJ ÇALIŞMALARINA İHTİYAÇ VAR
Ülkenin refah düzeyini yükseltebilmek için üretimi ve dış ticareti artırmak gerektiğine dikkat çeken Öncel şöyle devam etti: "Perakende büyük bir ekosistem ile etkileşim halinde. Turizm bu ekosistemde önemli role sahip çünkü yabancı harcamalarının perakende ekonomisinin canlanmasında büyük payı bulunuyor. Yaz sezonunda turizm bölgelerindeki mağazalar markalar için lokomotif misyonu üstleniyor" dedi. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre, Türkiye'de 2016'da kredi kartıyla yapılan harcamalar 2015'e göre yüzde 10 arttığını aynı dönemde yabancıların Türkiye'de yaptığı kredi kartı harcamaların yüzde 20 gerilediğini dile getiren Öncel, "Bu aslında perakende cirolarımızdaki düşüşün bir göstergesi. Kaybı durdurmak ve artıya geçebilmek için ülkemizin imajını düzeltecek adımları hızla atarak yabancıların güvenini kazanmamız gerekiyor. Bu noktada yerli ve yabancı sanatçıların katılımıyla küresel çapta kültür-sanat organizasyonlarının büyük katkısı olacağını düşünüyorum" diye konuştu.
İSTİHDAMI DA BÜYÜMEYİ DE YÜZDE 15 ARTIRACAĞIZ
Yerel perakendecileri temsil eden Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun Baskanı Mustafa Altunbilek, referandum sonrası istikrar ve güven ortamı olustugunu bundan sonra yatırımların kaldıgı yerden artarak devam edecegini söyledi. Yerel perakendecilerin yıllık 10 milyar dolar ciro yaptıklarını dile getiren Altunbilek, 2017'de de mevcut istikrar ve güven ortamıyla çift haneli büyümeye devam edeceklerini söyledi. 2016'yı yüzde 15 büyümeyle kapattıklarını ifade eden Altunbilek, "2017'de bunu asacagız. Istihdamda da benzer büyümeyi öngörüyoruz. Su anda 7 milyon kisiyi istihdam ediyoruz. Bu rakam 2017'de yüzde 15 artacak" diye konustu. Sektörün hem magazalasma hem de birlesmelerle büyüyeceginin altını çizen Altunbilek, bu trendin devam edeceginin de altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.