Pazar 30.04.2017

Yeni çağın gerçeği data

Türkiye’nin geleceği için data açığının önemine vurgu yapan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu veri merkezi yatırımlarına devam edeceklerini vurgularken SABAH’ın 32’nci yılında sektörün ve şirketin hedeflerini kaleme aldı

Turkcell olarak tıpkı ülkemiz gibi bizim de 2023 hedeflerimiz büyük... Avrupa Birliği'nden daha iddialı hedefler belirlemiş bir ülke olarak gidecek yolumuz çok ve bu yolda en önemli görevlerden biri de bizim gibi öncü şirketlere düşüyor. Türkiye'nin ekonomisi bugün dünyada en hızlı büyüyen ekonomilerden biri olarak öne çıkıyor. Bu süreçteki fırsatları en iyi şekilde değerlendirebilmek adına yeni dönemi iyi okumak, buna bağlı olarak da yeni dinamiklerle uyum arz edecek yeni iş modellerini hayata geçirmek gerekiyor. Şu anda Türkiye'nin tükettiği data'nın yüzde 96'sı dışarıdan geliyor. Kendi e-postalarımıza, resimlerimize, sosyal ağlardaki verilerimize ulaşırken dahi Frankfurt'taki, Dublin'deki, Milano'daki veri merkezlerinden veri çağırıyoruz. Yeni çağın en büyük gerçeğinin data olduğunu gördük ve data konusunda yatırımlar yaparak Irak, İran ve Gürcistan'ın verilerinin yüzde 50'sinin Turkcell üzerinden taşındığı bir altyapı gücüne ulaştık. Turkcell'de data'yı yalnızca taşımak ve muhafaza etmek için değil, aynı zamanda anlamlandırmak için çalışıyoruz. Hedefimiz veriden değer üretmek, veriyi ham olarak değil işleyerek satmak. Petrol örneğinde olduğu gibi işlendikten sonra değer kazanan verinin hem bize hem Türkiye'ye kazandıracağını düşünüyoruz. Türkiye şu anda yüzde 96 data'sını yurtdışında saklıyor. Biz bunun değişmesi gerektiğini, Türkiye'nin kendi ürettiği data'yı, Türkiye'de saklaması, işlemesi ve tüketmesi gerektiğini düşünüyoruz. Son dönemde yaptığımız yatırımların yüzde 95'i data ile alakalı. Dolayısıyla da gelecek büyümemiz, hep data üzerinden olacak.
DATA AÇIĞINI KAPATMALIYIZ
Türkiye'nin enerji açığından, cari açığından bahsediyoruz. Türkiye'de bir de data açığı problemi var. Bunun için veri merkezi yatırımları yapıyoruz. Gebze'de açtığımız son veri merkezi, kapasitemizi ikiye katladı. Uluslararası standartlarda dünyanın en gelişmiş veri merkezlerinden bir tanesi. Bu kalitede iki veri merkezimizi daha Ankara ve İzmir'de açacağız. Biz Türkiye'nin data'sını Türkiye'de tutacağız ve Türk insanının hizmetine vereceğiz, bu konuda da gerek bölgesel gerek küresel çapta güçlü bir oyuncu olmaya adayız. Hedeflerini Türkiye sınırlarının ötesine taşıyan bir marka olarak Turkcell, Türk ekonomisini dünya çapında en iyi şekilde temsil ediyor. Artık Türkiye'deki hedeflerimizin ötesinde kararlar alıyor ve büyüyoruz. Kültürel ve coğrafi yakınlığımız bulunan bölgelerde genişlemek için tüm fırsatları değerlendiriyoruz. Ayrıca milyonlarca insanın kullandığı küresel ürün ve servislerimizle Türkiye'nin dünyadaki gücünü pekiştirmek için çalışıyoruz. Turkcell olarak biz inovasyonun gücüne inanıyor, Türkiye'nin ve insanların geleceğine değer katacak projeler geliştirmeye özen gösteriyoruz. Dolayısıyla tüm dezavantajlı gruplara inovasyon ile fırsat eşitliği sağlamak, engelleri ortadan kaldırmak için çalışıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.