Pazartesi 01.05.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 01.05.2017

Kozmetikte hedef 13 milyar lira ciro

Türkiye’de 8 milyar liralık ciroya ulaşan kozmetik sektöründe hedef 3 yılda 13 milyar TL ciroya ulaşmak. Kozmetik harcamalarında Avrupa’nın gerisinde kalan Türkiye, ihracat ile pazarı büyütecek

Dünyada 460 milyar dolarlık bir hacme ulaşan kozmetik sektörü 2020'de 675 milyar dolar seviyesine çıkacak. Ancak Türkiye hâlâ kozmetik ve kişisel bakım harcamalarında Avrupa'nın gerisinde. BeautyEurasia Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı'nı düzenleyen ITE Turkey Operasyonlar Grup Direktörü Muharrem Tunca, Türkiye'de kişi başına düşen kozmetik harcamasının 18, Avrupa'da ise 145 euro olduğunu söyledi. Ancak bu rakamın her geçen yıl hızla arttığına dikkat çeken Tunca, "Türkiye'de 8 milyar TL'nin üzerinde büyüklüğe ulaşan kişisel bakım ve kozmetik pazarı her yıl ortalama yüzde 10 büyüme gösteriyor. Pazarın üç yıl içinde 12 - 13 milyar TL'lik büyüklüğe ulaşması bekleniyor" dedi.
İHRACATTA TIRAŞ ÜRÜNLERİ ÖNDE
Kozmetik sektörü ihracatından en fazla payı 288 milyon dolar ile tıraş ürünleri ve deodorantların aldığını ifade eden Tunca, "Listeyi 153 milyon dolarla saç ürünleri, 139 milyon dolarla güzellik/makyaj ve cilt bakımı ürünleri takip ediyor" dedi. Pazarda başı yüzde 59 ile şampuanlar çekiyor. Bunun yanı sıra tıraş ürünleri, tüy, dudak ve göz makyaj malzemeleri, deodorantlar ve ter önleyiciler, parfüm, kolonya ve bebek bakım ürünleri başlıca üretilen ürünler arasında. En yüksek ihracat ise Irak'a yapılıyor. İran da ihracattan ciddi pay almaya başladı. Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkeleri de ticaretin yoğun olduğu bölgeler.
FUARDA VIP İŞ BAĞLANTISI
Fuarda özellikle trend olmaya devam edecek doğal ve organik ürünlerinin fazlalığına dikkat çeken Tunca, fuara bu yıl 36 ülkeden 450 firmanın katıldığını, Afrika, Ortadoğu, Orta Asya ve Uzakdoğu ülkelerinden gelen çok sayıda kozmetik zinciri, toptancı ve perakendeciye de ev sahipliği yaptıklarını söyledi. Tunca, "Yurtdışı Alım Heyetleri Programı ve VIP Yurt Dışı Alım Heyeti programı ile de katılımcılar Azerbaycan, Arnavutluk, Bulgaristan, Kosova, Özbekistan, Pakistan, Rusya ve Umman'ın aralarında bulunduğu birçok ülkeyle iş bağlantısı yaptı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.