Salı 02.05.2017
Son Güncelleme: Salı 02.05.2017

Türk KOBİ’si dijitalde birinci

Microsoft’un yaptığı araştırmaya göre, yazılı iş planı ve dijital dönüşümde Türk KOBİ’leri Avrupa birincisi çıktı. Potansiyeli gören Microsoft, 600 yeni istihdam yaratıp, Anadolu’daki şirketleri kapı kapı dolaşma kararı aldı

Türkiye'deki KOBİ'lerin son dönemde başlattığı dijitalleşme atağı uluslararası istatistiklere de yansımaya başladı. Bu konudaki önemli verilerden biri dünyaca ünlü bilişim devi Microsoft'tan geldi. Kurumun aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 19 ülkede 13 bine yakın KOBİ ile yaptırdığı araştırmasında Türkiye, yüzde 92'lik oranla, teknolojinin işine hız sağladığına inanan ikinci ülke oldu. Bununla birlikte Türk KOBİ'lerin yüzde .79'u teknolojinin işlerine esneklik kazandırdığını düşünüyor.
HEDEF OTOMASYON
Bu da KOBİ'lerin teknolojinin önemi, işlerine sağladığı fayda ve dijital dönüşümün getirdiği avantajlar hakkında birçok ülkeye oranla daha bilinçli olduğunu gösteriyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türk KOBİ'lerin yüzde 69'luk kısmı dijital dönüşümü 'işleri otomasyona çevirmek' olarak görüyor.
EN PLANLISI BİZDE
"Yazılı bir iş planınız var mı" sorusuna Avrupa genelinde KOBİ'lerin yüzde 34'ü "evet" derken, Türkler yüzde 49 olumlu yanıtıyla anket nezdinde en planlı KOBİ'ler olarak öne çıkıyor. Türk KOBİ'lerin yüzde 49'u 6 ay ila 3 yıl ötesini planlıyor, iş planlarının sürekliliğini takip ediyor, terminleri dikkate alıyor. Yine Türkiye'den ankete katılan KOBİ'lerin yüzde 46'sı geleceğe güvenle baktığını ifade ediyor. Avrupa nezdinde KOBİ'lerin yüzde 59'u gelecekten umutlu. En iyimser KOBİ'ler yüzde 79 pozitif oranıyla Hollanda'dan çıkarken, en kötümser KOBİ'ler ise yüzde 70 oranla Yunanistan'dan çıkıyor. Avrupalı KOBİ'lerin ortalama %37'si gelecek senelerde daha fazla kazanarak büyümeyi hedefliyor. Türkiye de ortalama ile aynı değerde daha fazla kazanarak büyüyeceği bir gelecek hayal ediyor.
4.0'A ODAKLANDIK
Araştırmanın ayrıntılarını SABAH'a değerlendiren Microsoft Türkiye KOBİ Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tüzünsu şirket olarak bu potansiyeli değerlendirmek için yatırım planlarını güçlendirdiklerini söyledi. Tüzunsu, "Bilgi birikimi ve deneyimimizle Endüstri 4.0 rüzgarını KOBİ'lerle birlikte yakalamak istiyoruz" dedi.
KOBİ'LER İÇİN 600 KİŞİ ALACAK
KOBİ'lerin dijitalleşmesini hızlandırmak amacıyla 600'e yakın yeni uzman istihdam edeceklerini ve alımlara başladıklarını belirten Tüzunsu, "Özellikle Anadolu'daki esnafa ve KOBİ'ye birebir ulaşmak istiyoruz. Artık dijital yatırımlar oldukça uygun maliyetlere hayata geçiriliyor. Firmaların beklentilerine özel çözümler geliştiriyoruz. Türkiye'deki firmaların bu değişime açık olması bizleri motive ediyor" dedi. Tüzunsu sözlerine şöyle devam etti: "Microsoft Türkiye olarak bu ihtiyaçları göz önünde bulundurarak, CSP adını verdiğimiz yerel teknoloji seferberliğimizi hayata geçirmek için harekete geçtik. Anadolu'daki KOBİ'leri kapı kapı dolaşıp, onları en yeni ve güvenli teknolojilerle buluşturmayı hedefliyoruz."

YATIRIMLARI BÜYÜTME KARARI ALDI
Microsoft Türkiye KOBİ Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tüzünsu, yatırım planlarını güçlendirdiklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.