Son Güncelleme: Salı 02.05.2017
Türk KOBİ’si dijitalde birinci
Microsoft’un yaptığı araştırmaya göre, yazılı iş planı ve dijital dönüşümde Türk KOBİ’leri Avrupa birincisi çıktı. Potansiyeli gören Microsoft, 600 yeni istihdam yaratıp, Anadolu’daki şirketleri kapı kapı dolaşma kararı aldı
HEDEF OTOMASYON
Bu da KOBİ'lerin teknolojinin önemi, işlerine sağladığı fayda ve dijital dönüşümün getirdiği avantajlar hakkında birçok ülkeye oranla daha bilinçli olduğunu gösteriyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türk KOBİ'lerin yüzde 69'luk kısmı dijital dönüşümü 'işleri otomasyona çevirmek' olarak görüyor.
EN PLANLISI BİZDE
"Yazılı bir iş planınız var mı" sorusuna Avrupa genelinde KOBİ'lerin yüzde 34'ü "evet" derken, Türkler yüzde 49 olumlu yanıtıyla anket nezdinde en planlı KOBİ'ler olarak öne çıkıyor. Türk KOBİ'lerin yüzde 49'u 6 ay ila 3 yıl ötesini planlıyor, iş planlarının sürekliliğini takip ediyor, terminleri dikkate alıyor. Yine Türkiye'den ankete katılan KOBİ'lerin yüzde 46'sı geleceğe güvenle baktığını ifade ediyor. Avrupa nezdinde KOBİ'lerin yüzde 59'u gelecekten umutlu. En iyimser KOBİ'ler yüzde 79 pozitif oranıyla Hollanda'dan çıkarken, en kötümser KOBİ'ler ise yüzde 70 oranla Yunanistan'dan çıkıyor. Avrupalı KOBİ'lerin ortalama %37'si gelecek senelerde daha fazla kazanarak büyümeyi hedefliyor. Türkiye de ortalama ile aynı değerde daha fazla kazanarak büyüyeceği bir gelecek hayal ediyor.
4.0'A ODAKLANDIK
Araştırmanın ayrıntılarını SABAH'a değerlendiren Microsoft Türkiye KOBİ Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tüzünsu şirket olarak bu potansiyeli değerlendirmek için yatırım planlarını güçlendirdiklerini söyledi. Tüzunsu, "Bilgi birikimi ve deneyimimizle Endüstri 4.0 rüzgarını KOBİ'lerle birlikte yakalamak istiyoruz" dedi.
KOBİ'LER İÇİN 600 KİŞİ ALACAK
KOBİ'lerin dijitalleşmesini hızlandırmak amacıyla 600'e yakın yeni uzman istihdam edeceklerini ve alımlara başladıklarını belirten Tüzunsu, "Özellikle Anadolu'daki esnafa ve KOBİ'ye birebir ulaşmak istiyoruz. Artık dijital yatırımlar oldukça uygun maliyetlere hayata geçiriliyor. Firmaların beklentilerine özel çözümler geliştiriyoruz. Türkiye'deki firmaların bu değişime açık olması bizleri motive ediyor" dedi. Tüzunsu sözlerine şöyle devam etti: "Microsoft Türkiye olarak bu ihtiyaçları göz önünde bulundurarak, CSP adını verdiğimiz yerel teknoloji seferberliğimizi hayata geçirmek için harekete geçtik. Anadolu'daki KOBİ'leri kapı kapı dolaşıp, onları en yeni ve güvenli teknolojilerle buluşturmayı hedefliyoruz."
YATIRIMLARI BÜYÜTME KARARI ALDI
Microsoft Türkiye KOBİ Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tüzünsu, yatırım planlarını güçlendirdiklerini söyledi.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak