Son Güncelleme: Pazartesi 08.05.2017
80 milyon dolar yatırıp 70 bin baş kapasiteye çıkacak
2018’de 80 milyon dolarlık yatırımla 600 kişiye istihdam sağlayacak Namet, 50 bin büyükbaş ile Ortadoğu’nun en büyük çiftliği haline geldi
'TEKEL DEĞİLİZ'
Namet'in tekel olduğu ve pazarı domine ederek haksız rekabet yarattığı ile ilgili söylentilerle ilgili Kayar şunları söyledi: "Tekel değiliz. Raf bir fuar alanıdır ve müşterinin tercihidir. Fiyat, kalite, soğuk zincir, teknoloji, farklılık, paketleme hepsi tercihi etkiliyor. Ben 80 milyonu nasıl yönetebilirim? Ben ürüne yatırım yapıyorum tüketici de tercihini benim markamdan yana kullanıyor. Bunun tekelle bir alakası yok. Market sahibi rafına ne kadar çok çeşit koyarsa o kadar tüketici çeker. Dolayısıyla en çok ne tercih ediliyorsa onu koyuyor ki biz bazı ürünlerde diğer rakiplere göre daha pahalı olmamıza rağmen tüketici bizi alıyor."
ÇALIŞAN KADINA ÖZEL ÜRÜN
Şarküterinin büyüme hızını sürdürdüğünü vurgulayan Kayar, en çok sucuk satıldığını söyledi. Atıştırmalık kategorisinin en hızlı büyüyen alan olduğunu ifade eden Kayar, "Gramajı düşmüş tek seferlik ürünler çok talep gördü. Fiyat, saklama koşulu, tazelik yüzünden tercih ediliyor. Tüketici 300 gramlık paket almak yerine 60 gramlık 5 paket alıyor. Bitirdikçe kullanıyor" dedi.
Ette kriz üretim artışı ile çözülür
Tarım Bakanlığı'nın Et ve Süt Kurumu aracılığıyla fiyatlara müdahalesinin etkili olduğunu dile getiren Kayar, "Et fiyatlarındaki hızlı tırmanış durdu. Geçmiş yıllardan daha iyi durumda fiyatlar. Et ve kasaplık ithalat uzun zamandır yok. Sadece besilik hayvan ithalatı var orda da amaç üretimi ve katma değeri artırmak" dedi. Et krizinin üretimin desteklenmesiyle çözülebileceğinin altını çizen Kayar, "Sütçülüğün geliştirilmesi lazım. Ana olmadan dana olmuyor. Yemde dışa bağımlı değiliz sadece hammadde lazım. Hammadde de hayvan. Yemde kendimize yetebilen bir ülkeyiz. Urfa'da 30 bin baş her gün 500 ton yem tüketiyor biz bu yemi bölgeden alıyoruz" diye konuştu. Fiyatların dönemsel arttığına dikkat çeken Kayar, Ramazan ve turizm sezonunda talep arttığı için fiyatların arttığını kaydetti.
Nusret eti kendi gelip seçiyor
Tuz atma hareketiyle dünyada fenomen hale gelen Nusret'e eti kendilerinin verdiğini dile getiren Kayar, "Nusret'e özel et veriyoruz. Dinlendirilmiş vs. Nusret eti kendi gelip seçiyor" dedi. Nusret'in restoranlarında tuz tüketiminin de 3 kat arttığına değinen Kayar, "Restoranlarında artık pakette tuz satışı da var" diye konuştu. Kayar, Doğuş Grubu restoranlarının tamamına da eti kendilerinin verdiklerini kaydetti.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Fahiş fiyat artışı ve stokçuluk yapan yanacak! Kanun Teklifi TBMM Başkanlığına sunuldu
- 2 Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı! Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider
- 3 Para Politikası Kurulu Toplantı Özeti yayımlandı
- 4 Dev kalkan balığı: Fiyatı dudak uçuklattı! Hala satılamadı...
- 5 Bakan Yumaklı: Yangınların oluşmasını engelleyecek kabiliyete sahibiz
- 6 Nisan ayı ihracat verileri açıklandı
- 7 Bakanlıktan sinema sektörüne 34,5 milyon lira destek kararı
- 8 Vergi kaçıranları ihbar edenler ödül aldı
- 9 Katılımevim 2024 yılının ilk üç ayında Dönem net karını yüzde 1972 artırdı
- 10 Karadeniz'in sembolü Zigana Tüneli 1 yaşında!