Salı 09.05.2017

Atomu parçaladı bürokrasiye takıldı

CERN ihalesini kazanan MFK Makine’nin patronu Muhsin Mardin, bürokratik engelleri aşamadığı için fabrika yatırımını 5 yıl erteledi

Bursa'da Boeing'e kuyruktan CERN'in hadron çarpıştırıcısına kadar geniş bir alanda üretim yapan Bursalı MFK Makine, yatırım için 5 yıldır Ankara'daki Uzay ve Havacılık Organize Sanayi Bölgesi'nde bürokrasinin bitmesini bekliyor. Yüzde 30'u mühendis olmak üzere 200 kişinin çalıştığı MFK Makine'nin Genel Müdürü Muhsin Mardin, 10 milyon dolarlık yatırımla 100 kişiye iş sağlayacak olan ve siparişi hazır fabrikanın yatırımı için bir türlü onay alamadıklarını söyledi.
YANIT 3 AYDA GELDİ
Mardin, bürokrasiden şikâyet ederken, Ankara'nın Kahramankazan ilçesindeki Uzay ve Havacılık OSB'sinin müdürü de aynı dertten mustarip olduğunu belirtiyor. Uzay ve Havacılık OSB Genel Müdürü İbrahim Keskiner de, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, başbakanlığı döneminde başlattığı ve özel önem verdiği OSB'nin bürokratik sıkıntılar nedeniyle temelinin çok geç atıldığını söyledi. OSB bakanlığa yapılan yazılı başvurunun cevabının, 3 ay sonra geldiğini ve gelen cevabın da, "Başvuruları e-devlet üzerinden yapmanız gerekir" diye usule yönelik olduğunu vurgulayan Keskiner, "OSB için bizim tarafımızdan bir aksaklık yok. Bürokratik işlemlerden kaynaklanan sıkıntı var" dedi. Sadece bir derenin ıslahı için 6 ay belediye ile görüşüldüğünü, 6 ay sonra bunu onların yapamayacağını ve Devlet Su İşleri ile görüşülmesi gerektiğine dair yazının geldiğini vurgulayan Keskiner, "Bir yazışma süreci de DSİ ile başladı. DSİ çalışmanın haziranda başlayacağını bildirdi. Bu en basit bürokratik sıkıntı" diye konuştu.
CERN İHALELERİ KAÇIYOR
OSB ile ilgili sıkıntıların çözülmesini yatırımcılar da dört gözle bekliyor. Bir an önce yatırımı yapmak isteyen başka şirketlerin de olduğunu belirten Mardin, Er Makine, Ermaksan Dişli, MİLSAV, Göksu Makine gibi şirketlerin koordinatlar verilir verilmez yatırıma başlamak istediklerini söyledi. Mardin, "Biz Otokar'a ve FNSS'ye tank gövde ve kulesi dökümünü yapıyoruz. Ayrıca Boeing, Ambreir şirketlerine parça üretiyoruz. Halen CERN'de girebileceğimiz birçok ihale var. Ama fabrika yatırımı yapamadığımız için hem siparişler hem de ihaleler kaçıyor" şeklinde konuştu.
CERN İŞİNİ 6 AY ÖNCE BİTİRDİK
Oyak Renault'daki üretim şefliği görevinden ayrılarak 1990 yılında kurduğu şirketin otomotiv sektörüne kalıp üreterek faaliyete başladığını, sonraki yıllarda havacılık sanayii için de kalıplar üretmeye başladıklarını söyleyen Mardin, CERN'den istenen parçayı yapmak için çok özel bir tasarım ekibinin oluşturulduğunu ve 6 ay önce parçanın bitirildiğini belirtti. Uçak gövdelerinin kalıplarını üreten tek Türk firması olduklarını kaydeden Mardin, "Birçok küresel uçak firmasının projelerinde görev alıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.