Pazar 14.05.2017
Son Güncelleme: Pazar 14.05.2017

Patates-soğan çiftçinin yüzünü güldürdü

Çukurova'da hasadına başlanılan patates ve soğanda oluşan fiyatlar üreticiyi memnun etti. Türkiye'nin turfanda patates ve soğan merkezi olan Adana'da geçen yıl 61 bin dekar alanda 221 bin ton patates, 41 bin dekar arazide 220 bin ton soğan üretildi. Çiftçilerin geçen yıl kilogramı 15-20 kuruşa kadar düşen patates ve soğanı hasat etmeyip tarlada bırakması, soğanın Çukurova'daki ekim alanının yaklaşık yüzde 25 azalarak 31 bin dekara düşmesine neden oldu. Bu sezon ise Adana ve çevresinde patatesin kilogramı tarlada 1.5 liradan, soğanın kilogramı ise 50 kuruştan satılmaya başlandı. Her ikisi de toprak altında yetişen ürünlerin hasadı büyük bir hızla sürerken, üreticiler fiyatlardan memnun. Özellikle Rusya'nın ithalat kısıtlamasını kaldırmasıyla birlikte ihracatına başlanılan patates ve soğanda, üretici geçen yılki zararını karşılamayı umut ediyor. Adana Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürü Muhammet Ali Tekin, Çukurova'nın bu yıl gerek mevsim koşulları gerekse yağış itibarıyla çok verimli bir sezon geçirdiğini, yağışların tam zamanında ve verimli düştüğünü söyledi. Türkiye'de ilk patates ve soğan hasadının gerçekleştiği Adana'da bu durumun üretici için sevindirici olduğunu ifade eden Tekin, "Geçen yıl patateste ciddi bir sıkıntı yaşandı. Tüm Türkiye genelinde olduğu gibi bölgemizde de patates üreticisi çok büyük zarar etti. Bu sene Allah'a şükür patatesin şu an durumu iyi gidiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.