Çarşamba 17.05.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 17.05.2017

5 milyar TL’lik kaçak

Marmaris’teki korkunç kaza kaçak tur gerçeğini gözler önüne serdi. Yurtiçinde 1.5 milyon kişi kaçak tura katılıyor. Yurtdışından gelen kaçak turlarla birlikte ekonomik kayıp 5 milyar lirayı buluyor

Muğla Marmaris'te meydana gelen, 24 kişinin ölümü, 10 kişinin de ağır yaralanmasıyla sonuçlanan kaza, gözleri yine kaçak turlara çevirdi. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği'nin (TÜRSAB) 2014'te hazırladığı 'Kaçak Tur Raporu'nda bu turlarla seyahat eden yerli turist sayısı 500 bin kişi olarak belirtilirken bu rakamın son 3 yılda üçe katladığı öğrenildi. 1.5 milyon yerli turistin kaçak turlarla seyahate çıktığı belirtilirken, bunun ekonomik kaybının da 1 milyar TL olduğu aktarıldı. Yunanistan, Bulgaristan, İran, Gürcistan gibi komşu ülkelerden de Türkiye'ye otobüslerle kaçak turlar yapıldığını aktaran turizmciler, yurtiçi- yurtdışı kaçak turların toplam 5 milyar TL'lik bir kayba neden olduğunu söyledi. Turizmciler, güvenlik güçlerinin özellikle otobüslerde daha sıkı denetim yapması gerektiğini vurguluyor.
YEREL ACENTEYLE ÇALIŞILMALI

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, özellikle internetten satışın yaygınlaşmasıyla kaçak turların arttığını aktardı. Ulusoy, "Türkiye'de 9 milyon kişilik iç turizm hareketi var. Buradan yola çıkarak kaçak turlarla seyahat çıkan kişilerin 1.5 milyon kişiye yaklaştığını öngörüyoruz" dedi. TÜRSAB üyesi Emin Çakmak da kaçak turların yurtiçiyle sınırlı olmadığını komşu ülkelerden de otobüslerle kaçak turların yapıldığını söyledi. Çakmak, "Başka bir ülkenin sınırlarından içeri girdiğiniz anda oradaki yerel bir acentenin işbirliğinde hareket etmeniz gerekir, aksi durumda otobüs içeri alınmaz. Ancak bizde böyle bir denetim yok" diye konuştu. TÜRSAB'ın kaçak turlarla ilgili ciddi bir savaş verdiğini aktaran Çakmak, ancak bu konuyu tek başına çözmesinin imkânsız söyledi. Çakmak, "TÜRSAB 7-24 denetim de yapsa kaçağın önüne geçmesi imkânsız. Burada emniyet güçlerinin özellikle otobüslerde daha sıkı denetim yapması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
İNSAN HAYATINI HİÇE SAYIYORLAR

Otobüsü olan her kişinin tur düzenleyemeyeceğinin altını çizen Başaran Ulusoy, D2 belgesinin şart olduğuna dikkat çekti. Kaçak turların daha çok belediyeler, okullar ve üniversiteler tarafından yapıldığını aktaran Ulusoy, "TÜRSAB Emniyet Müdürlüğü'nün işbirliğinde yoğun bir denetim yapıyor ancak vatandaşların da bilinçli olması gerekiyor. D2 belgesiz otobüslerle kaçak turlar düzenleyenler insan hayatını hiçe sayıyor" şeklinde konuştu.
ŞEHİRİÇİ SERVİSLERİ KULLANILIYOR

TÜRSAB'a üye olmayan, otobüs sahibi bir kişi ya da firma tarafından günü birlik ya da konaklamalı düzenlenen turlar, kaçak tur olarak niteleniyor. Bir otobüsün şehir dışı toplu taşıma yapabilmesi için D2 belgesi bulunması gerekiyor. Genellikle şehir içi servis minibüs ya da otobüslerinin kullanıldığı bu turlarda, uzun yol için yeterli bakım ya da muayene yapılmadığı için ölümlü kazalara yol açabiliyor.
D2'Yİ KİMLER ALIYOR?

* 1618 sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu ile bu kanuna göre hazırlanarak yayımlanan Seyahat Acentaları Yönetmeliği hükümlerine göre kurulmuş Seyahat Acentalığı Belgesine sahip olanlara veriliyor.
* D2 belgesi olanların düzenli araç muayenesi yaptırması gerekiyor.
* D2 belgesi 8 yaşından büyük araçlar için verilmiyor.
* D2 belgeli taşıtlarda 'Zorunlu Karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk Sigortası' ve 'Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası' poliçelerinin olması şartı aranıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.