Salı 30.05.2017 00:00

LPG üretimi 2016'da yüzde 8,1 arttı

Türkiye'de LPG üretimi geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 8,1 artarak 972 bin 240 tona ulaştı.

Türkiye'nin sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) üretimi, 2016'da bir önceki yıla göre yüzde 8,1 artarak 972 bin 240 ton oldu.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), "2016 Yılı LPG Piyasası Sektör Raporu"nu yayımladı.

Buna göre, Türkiye'nin 2016'daki toplam LPG üretimi bir önceki yıla kıyasla yüzde 8,1 artarak 972 bin 240 ton olarak gerçekleşti.

Rafinerici, dağıtıcı ve işleme lisansı sahiplerince geçen yıl yapılan LPG ithalatı ise 2015'e göre yüzde 2,7 azalışla 3 milyon 417 bin tona geriledi.

Türkiye, geçen yıl 12 ülkeden LPG ithal etti. En çok ithalatın yapıldığı ilk 3 ülke sırasıyla Cezayir, Rusya, Kazakistan oldu.

Türkiye'nin LPG ihracatı ise geçen yıl bir önceki yıla oranla yüzde 17,3 azalarak 212 bin 926 tona indi. Geçen yıl 11 ülkeye LPG satışı yapılırken en çok ihracat yapılan ilk 3 ülke Mısır, İsviçre, Tunus şeklinde sıralandı.

EN YÜKSEK PAZAR PAYI OTOGAZIN

Geçen yıl LPG'de en yüksek pazar payı yüzde 76,5 ile otogazda oluştu. Otogaz LPG'yi yüzde 20 ile tüplü LPG ve yüzde 3,4 ile dökme LPG izledi.

Türkiye'de geçen yıl dağıtıcı lisansı sahiplerince 3 milyon 141 bin ton otogaz LPG, 820 bin ton tüplü LPG, 141 bin ton dökme LPG satışı yapıldı.

Böylece geçen yıl toplam LPG satışı bir önceki yıla göre yüzde 1 artışla 4 milyon 103 bin tona ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.