Pazartesi 05.06.2017
Son Güncelleme: Pazar 04.06.2017

Yeşil şirket olmanın yolu yatırımlardan geçiyor

Küresel ısınmanın ciddi tehlikeleri karşısında çevresel zararı azaltmanın yolu yatırımlardan geçiyor. Yıllık sera gazı salınımlarının yüzde 3 azaltılması halinde 2020’de 780 milyar dolarlık tasarruf öngörülüyor

Yeni dönemde şirketler için artık 'çevreyi sevmek' yeterli değil. 'Yeşil şirket' olmanın yolu daha derin stratejilerden, ayrıntılı yaklaşımlardan geçiyor. İklim Değişikliği Algı Araştırmasına göre şirketler iklim değişikliğinden etkilenme düzeylerini yüzde 81 olarak belirtiyorlar. İklim değişikliği etkileri arasında Dünya Bankası, 2010-2050 döneminde iklim değişikliğine uyum için küresel olarak yıllık 30 ila 100 milyar dolarlık yatırım yapılması gerektiğini öngörüyor.
%3 AZALTIM 780 MİLYAR $
Ayrıca, 20 yıl içinde gelişmekte olan ülkelerde sera gazı azaltımı için gerekli yatırım maliyetlerinin de 140 ila 175 milyar dolar arasında olacağı tahmin ediyor. İş dünyasının bugün harekete geçerek yıllık sera gazı salımlarını yüzde 3 oranında azaltması halinde, 2020 yılına gelindiğinde 780 milyar dolar tasarruf sağlayacağı öngörülüyor.
SERA GAZINDA ÇİN ÖNDE
Paris İklim Anlaşması raporlarına göre, Çin 195 ülke içerisinde yüzde 20.09 ile sera gazı salınımında birinci sırada yer alıyor. İkinci sırada yüzde 17.89 ile Amerika Birleşik Devletleri geliyor. Listesin üçüncü sırasında ise yüzde 7.53 ile Rusya yer alıyor. Bunu Hindistan yüzde 4.1, Japonya 3.79, Almanya 2.56, Brezilya 2.48 ile takip ediyor. Fransa, Meksika, Avustralya, Kore, Güney Afrika, Ukrayna gibi ülkeler ise Türkiye ile birlikte yüzde 1 ile 2 aralığında sera gazı salınımı gerçekleştiriyor.
Engin TUNÇ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.