Salı 06.06.2017 00:00
Son Güncelleme: Salı 06.06.2017 13:51

Beyaz eşya satışları ÖTV indirimiyle 3 ayda 2 milyonu geçti

Beyaz eşya ve küçük ev aletlerinden alınan Özel Tüketim Vergisinin (ÖTV) şubat başında sıfıra çekilmesinin ardından 3 ayda 2 milyonu aşkın beyaz eşya satışı gerçekleştirildi.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) verilerine göre, buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırından oluşan 4 beyaz eşya grubunda ocak ayında 481 bin civarında seyreden iç pazar satışları, ÖTV indiriminin devreye alınmasıyla şubatta 599 bini, martta 734 bini, nisanda da 712 bini geçti.

ÖTV indiriminden sonraki 3 aylık dönemde beyaz eşya satışları toplamda 2 milyon 46 bin 649 olarak kayıtlara geçti. Söz konusu dönemde toplam üretim 6 milyon 675 bin 325 olarak kaydedilirken, ihraç edilen ürün sayısı da 4 milyon 123 bin 758 olarak ölçüldü.

İÇ PAZARDA EN ÇOK ÇAMAŞIR MAKİNESİ SATILDI

TÜRKBESD verilerine göre, ÖTV indiriminin geldiği ilk ay olan şubatta 4 ana ürün grubunda 1 milyon 914 bin 342 adet ürün üretildi. Söz konusu ürünlerin 599 bin 579'u iç pazara satılırken, bunlar içerisinde en fazla satış çamaşır makinesinde oldu.

Şubat, mart ve nisan ayında ise toplamda 556 bin 305 buzdolabı, 649 bin 299 çamaşır makinesi, 546 bin 440 bulaşık makinesi ve 294 bin 605 de fırın satılmış oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.