Pazar 11.06.2017

Silahta milli hedef %80

Türk savunma sanayisinde 2002 öncesinde yüzde 24 olan yerlilik oranı, 2017’de yüzde 60’a yükseldi. Ciro 1.3 milyar dolardan 5 milyar dolara ulaştı. Şimdi hedef yüzde 80 yerlilik oranına ulaşmak

Savunma sanayisinde yerli üretim oranı, 2002 öncesinde, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) ihtiyaçlarının yüzde 24'ünü karşılıyordu. Yüzde 76 dışa bağımlı olan Türkiye, "kendi tüfeğini yapamayacak" düzeyde kalitesiz bir üretime sahipti. 2017 itibarıyla savunma sanayisinde yerlilik oranı yüzde 60'lara kadar tırmanmış durumda. Yeni hedef ise bu oranı yüzde 80'lere çıkarmak. Savunma sanayisi alanında son 14 yılda 1.3 milyar dolar olan savunma ve havacılık sektörü cirosu 5 milyar dolara, ihracatı 247 milyon dolardan 1 milyar 655 milyon dolara ve Ar-Ge harcamaları da 49 milyon dolardan 904 milyon dolara ulaşmış durumda.
DEVLER LİGİNDE İKİ TÜRK ŞİRKETİ
Ayrıca dünyada savunma ve güvenlik alanında ilk 100 büyük savunma sanayi şirketi arasında iki Türk şirketi de var. 2004'den bu yana; Milgem Gemisi, Altay Tankı, Atak Helikopteri, Anka ve Bayraktar İnsansız Hava Araçları, Yeni Tip Karakol Botları, Süratli Müdahale Botları ve Milli Piyade Tüfeği başta olmak üzere birçok sistem, alt sistem ve silah sistemi savunma sanayisinde bağımlılığı azaltan önemli projeler.
ALTAY:
Altay Ana Muharebe Tankı milli ve özgün tasarımı ve dünyanın en son teknolojilerine sahip alt sistemleri ile geliştirildi. En zorlu testleri başarıyla tamamladı ve dünyadaki örneklerinden çok daha kısa bir sürede kalifiye edilerek seri üretime hazır hale getirildi.
MİLLİ SAVAŞ UÇAĞI:
Yurt içinde özgün tasarım modeli ile üretilecek Milli Muharip Uçak, yüksek manevra kabiliyeti ve sensör füzyonu gibi özelliklere sahip olacak. Türkiye, dünyada savaş uçağı üretebilecek alt yapı ve teknolojiye sahip dördüncü ülke olacak.
UZUN MENZİLLİ TANKSAVAR FÜZE (UMTAS):
Yerli imkânlarla üretilen UMTAS Füzesi, gece gündüz ve tüm hava koşullarında görev yapabilme özelliğine sahip. Menzili 500 metre ile 8 bin metre arasında.
BAYRAKTAR TB-2 TAKTİK İNSANSIZ HAVA ARACI:
Tamamen milli imkânlarla geliştirilmiş olan Bayraktar TB-2 Taktik İnsansız Hava Aracı 14 saat havada kalabiliyor ve 18 bin feet irtifada görev yapabiliyor.
129 ATAK TAARRUZ VE TAKTİK KEŞİF HELİKOPTERİ:
UMTAS/Lazer UMTAS füze atma yeteneğine sahip, hızlı intikal ve manevra yapabilen yeni nesil taarruz ve taktik keşif helikopteri olarak envanterde yerini aldı.

KORKUT:
Türk mühendislerince geliştirilen ve menzili 4 kilometre olan Korkut Sistemi, 2 adet 35 mm topa sahip. Otomatik hedef takibi özelliklerine ve Otomatik Şeritsiz Mühimmat Besleme Mekanizmasına sahip.
EJDER YALÇIN ZIRHLI ARAÇLAR:
Yüksek harekât kabiliyeti ve koruma seviyesine haiz olarak envantere girdi. savunma ve güvenlik faaliyetlerinde kullanılıyor.
GÖKTÜRK-1:
Keşif Gözetleme Uydusu: GÖKTÜRK-1 Uydusu yüksek çözünürlüklü görüntülerle, ülkemizi savunmave güvenlik alanında daha güçlü kılacak.
YENİ NESİL TEMEL EĞİTİM UÇAĞI (HÜRKUŞ-B):
Kendi sınıfının en kabiliyetli uçağı. 32 bin 500 feet irtifaya çıkabilen, bin 600 beygir gücünde turboprop motorlu, milli alt sistemlere sahip bir eğitim uçağı
?MİLLÎ PİYADE TÜFEĞİ: MPT-76
Türk Silahlı Kuvvetlerinin modern piyade tüfeği ihtiyacının yerli üretimle karşılanması amacıyla üretilen 7.62 mm çapındaki Milli Piyade Tüfeği, yarı ve tam otomatik çalışma prensibine, yaklaşık 4 kilogram ağırlığa, 600 metre etkili menzile sahip. Gece-gündüz ve tüm hava koşullarında görev yapabilme özelliğine sahip.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.