Pazartesi 12.06.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 12.06.2017

SUV otomobiller ezber bozuyor

Son üç yılda SUV segmentinde kaydadeğer gelişmeler yaşandı. SUV’ların pazar payı yüzde 11.5’ten 16.6’ya yükseldi. Ezber bozan SUV’lar sedan ve hatchback otoların payına göz dikti

Türkiye'de SUV segmenti son üç yılda hızla büyüdü. 2013'te binek otomobil pazarından yüzde 11.5 pay alan SUV segmentinin 2017'deki payı 5 puan artarak yüzde 16.6'a yükseldi. Böylece SUV (Sport Utility Vehicle- Spor amaçlı araç) modeller sedan ve hatchbackten sonra en çok tercih edilen gövde tipi oldu. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre mayıs sonu itibarıyla sedan otomobiller yüzde 49.69 ile (119 bin 125 adet) en çok tercih edilen gövde tipi oldu. Sedan otomobilleri yüzde 28.21 ile (67 bin 625 adet) hatchback otomobiller, yüzde 16.65 ile (39 bin 926 adet) SUV otomobiller takip etti. Avrupa'da da SUV satışları son 7 yılda yükseldi. 2010'da yüzde 8 olan SUV'ların pazar payı bugün yüzde 20'ye ulaştı. Otomobil satışları içinde en fazla SUV payına sahip olan ülkeler yüzde 25 ile İspanya ve Polonya. Bunları yüzde 24'le İngiltere ve İtalya izliyor. Türkiye'de SUV pazarı henüz Avrupa seviyesinde değil. Ancak Türkiye, Avrupa'daki en büyük SUV potansiyeline sahip ülke olarak gösteriliyor. Bu tablo otomotiv markalarını da harekete geçirdi. Markalar, yeni SUV modellerini birbiri ardına Türk otomobilseverlerin beğenisine sunuyor. Son olarak Renault yenilenen Koleos modelini satışa çıkardı.
EN ÇOK SATANLAR
Yoğun rekabetin yaşandığı C SUV pazarında mayıs sonu itibariyle satışlar 23 bin 867 adet oldu. Beş ayda 7 bin 392 adet D SUV, 5 bin 985 adet B SUV satışı gerçekleşti. Lüks SUV satışları 1556 olurken, upper lüks SUV satışları ise 1126 adette kaldı.
KOLEOS'LA SERİYİ TAMAMLADI
Renault, Captur'un ardından yenilenen Koleos'u da satışa sundu. Böylece Renault, SUV serisini tamamladı. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, yenilenen Koleos'un bulunduğu D SUV segmentinin binek otomobil pazarının yüzde 1.8'i, D segmentinin ise yüzde 15.5'ini temsil ettiğini söyledi. Yeni Koleos ile bu segmente güçlü bir geri dönüş gerçekleştirdiklerini ifade eden Çağdaş, "Renault'nun yeni tasarım kodlarını taşıyan Koleos, bir SUV'dan beklenen kalite ve özelliklere sahip. Kadjar ve Captur'ün ardından yeni Koleos'un pazara sunulmasıyla müşterilerimize eksiksiz bir SUV serisi sunuyoruz" dedi. Yeni Koleos Türkiye'de 162 bin 500 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Yeni Koleos'un Touch ve Icon olmak üzere iki ekipman seviyesi ve iki dizel motor seçeneği bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.