Perşembe 15.06.2017
Son Güncelleme: Perşembe 15.06.2017

Banka dışı finans kesimi dijital ürünlerle büyüyecek

Finansal Kurumlar Birliği, Merkezi Fatura Kaydi Sistemi’nden tedarik zinciri finansmanı platformuna kadar birçok yeniliğe imza attı. İsminin ‘ticaret finansmanı’ olarak değiştirilmesi düşünülen faktoringde, dijitalleşmeyle yeni ürünler lokomotif olacak

Finansal kiralama, faktoring ve finansman şirketlerinden oluşan bankacılık dışı finans kesimini 2013 başından bu yana çatısı altında toplayan Finansal Kurumlar Birliği (FKB), temsil ettiği sektörlerin gelişimi adına bu süreçte önemli işlere imza atarken, dijitalleşmenin ön plana çıkacağı önümüzdeki döneme de umutla bakıyor. Bu dönemde, Merkezi Fatura Kaydi Sistemi'nden (MFKS), KOBİ'lerin faktoring aracılığıyla Merkez Bankası ihracat reeskont kredisine ulaşma imkânının sağlanmasına, faktoring isminin 'ticaret finansmanı' olarak değiştirilme planından, Anadolu'yu karış karış gezerek KOBİ'lere erişilmesine kadar, sektörlerin gelişimini hızlandırmak ve ülke kalkınmasına destek olmak için çok önemli projeler hayata geçirildi.
İLKLERE İMZA ATILIYOR
FKB yönetiminde oluşturulması hedeflenen tedarikçi, alıcı, finansör, kreditör gibi birçok tarafın yer aldığı merkezi bir "Tedarik Zinciri Finansmanı Dijital Platformu" ile de yine dünyada bir ilke imza atılacak. Banka dışı finans kesimi, Türkiye ekonomisine kaynak yaratmaya devam ederken, bankacılık sektörü ile eşit şartlarda rekabet edebilmek için bazı yasal düzenlemelerin de hayata geçirilmesini talep gediyor.
DİJİTAL DEĞİŞİM
Hafta başında açıklanan büyüme rakamları ile birlikte Türkiye'nin ekonomik durumunun giderek daha güçlü hale geldiğine dikkat çeken Finansal Kurumlar Birliği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Çağatay Baydar, dijitalleşmeyi, yeni ürünlere çevirmeyi düşündüklerinin altını çizdi. Baydar, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tamamen elektronik ortamda bir platform hazırlayarak tedarik zinciri finansmanını bu sisteme taşıyacağız. Buna ilave olarak gerçek ticaretten kaynaklanan faturaların ve alacakların elektronik ortamda diğer finans kurumlarına devrini de planlıyoruz. Özellikle yurtiçi işlemlerin elektronik platforma taşınmasıyla birlikte yeni ürünlerin sektörümüzün lokomotifi olacağına inanıyoruz. İhracatçılarımıza yurtdışı alacakları için verdiğimiz ödeme güvencesini içeren garantili ihracat faktoringi ürünümüz lokomotif olmaya devam edecek."
101 Üye sayısı
114 Aktif
16 Özkaynaklar
103 Alacaklar
164 İşlem hacmi
7.100 Çalışan sayısı
EŞİT REKABET ŞART
6728 Sayılı kanunun sektördeki rekabet eşitsizliğinin giderilmesi yönünde çok kıymetli bir adım atılmış olduğunu ifade eden Finansal Kurumlar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cantekin, özel karşılıkların gider yazılamaması gibi farklı uygulamaların ortadan kaldırılması gerektiğini söyledi. Cantekin, "Faktoring işlemlerine harç ve damga vergisi istisna talebimiz dikkate alınmalı. Adres paylaşım sistemine erişebilmeli, Kredi Garanti Fonu'ndan yeterince yararlanabilmeliyiz" dedi.
CANİKLİ'DEN DESTEK GELDİ
Finansal Kurumlar Birliği'nin 26 Mayıs'ta yapılan 5'inci Olağan Genel Kurulu'nda konuşan Başbakan Yardımcısı Nurettin Canikli, üç sektörün reel ekonomiye sağladığı finansmanın payının giderek arttığına işaret ederek, rekabet şartlarının iyileştirilmesine yönelik taleplere destek vereceklerini ifade etti. Canikli ayrıca, sektöre yeni ürünler için teknolojiye yatırımı tavsiye ederken, BDDK Başkanı Mehmet Ali Akben de "Sektörleri büyütmek içine teknolojiyi kullanmalıyız" dedi.
E-FATURADA HEDEF YÜZDE 70
Yeni dönemde elektronik ortamda ticaretin akışına uygun yeni ürünler geliştirme yolunda olduklarına vurgu yapan Baydar, "Faktoring işlemine konu faturalar, Birliğimiz bünyesindeki Merkezi Fatura Kaydı Sistemi'ne kayıt edilmek zorunda. Bu belgelerin içinde e-fatura oranı 2015 başında yüzde 22 iken, geldiğimiz noktada yüzde 50'ye ulaşıldı. 3 yıl içinde bu oranın yüzde 70'e ulaşacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca bu e-faturalar MFKS'ye girerken Gelir İdaresi Başkanlığı'nın sistemiyşle entegre ve gerçekliği anında onaylanıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.