Cumartesi 17.06.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 17.06.2017

Konteynır krizinde sürpriz atak

İhracatçılar, küresel ticarette krize dönüşen konteynır taşımacılığının çözümü için dünya devleriyle el sıkıştı. Toplamda 600 milyon doları bulan ortaklık ve satın almalarla krizin etkisi hafifletildi. Yerli üretim kartı da masada

DÜNYA DEVLERİYLE İŞBİRLİĞİ TAMAM
Küresel lojistik devlerinin iflası ve Türkiye ihracatındaki canlanmaya paralel baş gösteren konteynır sıkıntısının çözümünde sona yaklaşıldı. İhracatçılar, Uzakdoğu'nun en büyük konteynır firması Yang Ming'in Türkiye iştiraki Yang Ming Anadolu ile yeni bir taşıma protokolüne imza atarak bu yönde önemli bir adım attı. İşbirliği kapsamında 14 bin TEU'luk üç özel gemi İstanbul'a geldi. Gemiler İzmir ve Mersin limanlarına da uğrayacak. İhracatçıya cansuyu olan anlaşmaya ek olarak Türkiye İhracatçılar Meclisi'ne (TİM) bağlı birlikler ve Arkas Holding, Çinli firmalarla çok önemli ortaklıklara imza attı. Toplamda 600 milyon doları bulması beklenen anlaşmalarla konteynır krizinin çözülmesi hedefleniyor. Arkas'ın Çinli Zhejiang Ouhua ile gerçekleştirdiği ticari ortaklık kapsamında 8 yeni konteynır gemisi Türkiye'ye geliyor. 2 bin 586 TEU konteynır kapasiteli ve 186 metre uzunluğundaki gemilerden 4'ünün teslimi geçen hafta tamamlandı. Ayrıca bir yıldır faaliyetleri askıda olan Çinli XZhan Yu firması ile yüzde 51 oranında ortak olmak için prensipte anlaşmaya varan ihracatçılar, yılda 400 bin konteynırın kullanımında söz sahibi olacak.
ÜRETİM KARTI MASADA
Konteynır krizinin çözümünde yerli üretim kartının da masada olduğu açıklandı. Sektör temsilcileri, "TİM ve Ekonomi Bakanlığı bu konuda ortak çalışmalar yapıyor" açıklamasında bulundu.

SABAH 10 Mayıs'ta yaptığı haberde ihracatçının konteynır bulamama sıkıntısını gündeme taşımıştı.
YÜKSEK FİYAT SIKINTISI SÜRÜYOR
SABAH'a konuşan ihracatçılar sorunlarının henüz tam anlamıyla çözüme kavuşmadığını söyledi. Konteynır piyasasını domine eden büyük hatların Türkiye'ye zorluk çıkardığını ifade eden ihracatçılar, fiyat ve navlun dengesinin de bozulduğunu kaydetti. Lojistik firmalarının ihracattaki artışa doğru orantılı konteyner ve liman sefer sayısında artırıma gitmesi gerektiğini belirten ihracatçılar, "Her hafta yüzde 10-15 arası navlunlarda artış yapan bu fırsatçılar ihracattaki yükselişi yavaşlatıyor" dedi. UND verilerine göre Türk TIR'larının taşımaları ilk 4 ayda yüzde 9 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.