Salı 27.06.2017
Son Güncelleme: Salı 27.06.2017

Teknokentlerden 50 milyarlık satış

Küresel ekonominin yeni oyuncuları arasına girmeyi başaran teknokentlerden yeni rekor geldi. 66 teknoloji bölgesindeki 4 bin 510 firma 50 milyar liralık satış hacmine 2.6 milyar dolarlık da ihracat rakamına ulaştı

Katma değerli üretim modeline geçişte önemli rol üstlenen teknokentler küresel ekonominin yeni oyuncuları arasına girdi. 66 teknoloji bölgesindeki 4 bin 510 firma yılda 50 milyar liralık satış hacmine ulaştı. 66 teknoloji geliştirme bölgesinde, 75'i yabancı olmak üzere toplam 4 bin 510 firma bulunuyor ve buralarda 46 bin 314 kişiye istihdam sağlanıyor.
Teknoloji geliştirme bölgelerinde 23 bin 7 proje tamamlanırken, 8 bin 915 proje üzerinde çalışmalar devam ediyor. Yaklaşık 47.7 milyar liralık satış yapılan teknoloji geliştirme bölgelerinde, 2.6 milyar dolarlık da ihracat gerçekleştiriliyor.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın belirlediği Performans Endeksi'ne göre Türkiye'nin katma değerde öne çıkan teknoloji geliştirme bölgeleri İstanbul ve Ankara'da yer alıyor. Bu konuda birçok atılımda bulunan ODTÜ Teknokent'in hızlandırma programlarından doğan ve ticarileşen girişimci firmalar, ODTÜ Teknokent'in ABD-San Francisco'daki Silikon Vadisi'nde bulunan T-Jump Hızlandırma Merkezi'nde eğitim görme ve yabancı yatırımcılarla buluşma fırsatı yakalıyor.
Yurtdışı deneyimi edinen, uluslararası alanda faaliyet gösteren ve yabancı şirketlerle de çalışmaya başlayan girişimciler, ODTÜ Teknokent'te teknolojiyi geliştiriyor, geliştirdiği teknolojiyi dünyaya satıyor.
GİRİŞİMCİLİK ÖN PLANDA
330 şirketin faaliyet gösterdiği ODTÜ Teknokent, savunma sanayisinden telekomünikasyona kadar birçok farklı sektördeki şirketi bünyesinde barındırıyor. ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa Kızıltaş, "Birçok genç girişimcinin iş fikrinin ticarileşmesini ve hayata geçmesini sağladık" dedi.
İTÜ ROL MODEL OLDU
Başarılı örnekler arasında dikkat çeken bir diğer kuruluş ise İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Arı Teknokent oldu. İkinci nesil teknoloji bölgelerine geçişi hedefleyen kuruluş, bu kapsamda adeta yeni bir manifestoya imza attı. Hedefte, başarının 3 temel unsuru olarak görülen mühendislik, pazarlama ve eğitim faktörlerinin girişimcilere henüz kuluçka aşamasındayken aşılanması var. İkinci nesil teknokentin uygulama merkezi ise İTÜ Çekirdek projesi oldu. Yeni nesil tekno-girişimci eko sistemi olarak kurulan İTÜ Çekirdek bu sayede ses getiren girişimciler de yetiştirmeyi başardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.