Pazartesi 03.07.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 03.07.2017

Küresel sağlık sigortası

Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) tarihinde ilk defa Afrikalı bir genel müdür seçildi ve bu genel müdür görevine resmen bugün başladı. Etiyopya'nın eski Sağlık Bakanı olan Tedros Adhanom Ghebreyesus'tan beklenti oldukça yüksek. Dünyada sağlık alanında büyük devrimler yapması bekleniyor. Dünyada toplamda 400 milyon insanın en temel sağlık hizmetlerinden yoksun olarak yaşadığını vurgulayan yeni genel müdür bunun kabul edilemez olduğunu belirterek, 'evrensel sağlık sigortası' sistemini yürürlüğe sokmak istiyor. 'Herkes için sağlık' sloganı ile hareket eden Tedros Adhanom Ghebreyesus, "Eğer sağlık yoksa hiçbir şey yoktur" diyor. 1948'de kurulan Dünya Sağlık Örgütü'nün o günden bu yana dünya genelinde erişimi sağlayamamasını eleştiren ve 'bunun bir mazereti olamaz' diyen Ghebreyesus, "Konuşmanın zamanı değil. Nasıl yapılacağını biliyoruz, birçok ülke halihazırda bunu gerçekleştirdi" yorumunu yaptı.
BEŞ BÜYÜK DEĞİŞİKLİK
Seçim kampanyasında beş önceliği olduğunu vurgulayan Adhanom'un en dikkati çeken vaatlerinden biri de WHO'da kapsamlı bir dönüşüm gerçekleştirmekti. Adhanom, ayrıca acil durumlarda ulusal ve yerel müdahale kapasitelerinin güçlendirilmesi, kadın çocuk ve gençlerin sağlık hizmeti almasının kolaylaştırılması, iklim ve çevre değişikliğinin sağlık alanındaki etkilerinin dikkate alınması ve DSÖ'nün daha etkin ve şeffaf bir şekilde yapılandırılmasını öncelikleri arasında sayıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.